נדל"ן ותשתיות

ראש עיריית גבעתיים בשולחן עגול: "לא ניישם את רפורמת הרישוי העצמי"

בשולחן עגול שהוקדש לשיח של קבלנים ויזמים בתחום הנדל"ן בארץ, ראש עיריית גבעתיים הציג את החזון שלו לעיר ואף המליץ על הענקת תמריצים לעיריות שעומדות בקצב מהיר של הענקת היתרי בנייה
מערכת ice | 
שולחן עגול (צילום עיריית גבעתיים)
השבוע בשולחן עגול עם הנהלת התאחדות בוני הארץ, קבלנים ויזמים מרחבי הארץ, השתתף גם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ונקרא להגיב על הביקורות שהעירייה מקבלת בתחום הנדל"ן, החל מביטול תכנית התמ"א וההאטה בקצב נתינת היתרי הבנייה. 
עיקרי הפגישה סבבו סביב שיתוף הפעולה בין העירייה והקבלנים, משבר הדיור, עידוד בנייה, התחדשות עירונית, תשתיות ותחבורה. במסגרת זו קוניק הציג את תכנית המתאר בשם "גבעתיים 2040" ותכניות נוספות: "אין עוד עיר במדינת ישראל עם ודאות תכנונית כמו גבעתיים, גם תוכנית מתאר כוללנית, שהופקדה לאחרונה וגם תוכנית לפי סעיף 23 המשמשת חלופה לתמ"א ומאפשרת התחדשות עירונית בכל העיר. אותי לא מעניין ששמו קץ לתמ"א, אצלנו בעיר היא תחיה כל הזמן מכוח סעיף 23". 
 
באשר לנושא ההיתרים, הגיב ראש העיר ואמר כי העירייה פנתה למינהל התכנון בנושא והודיעה כי לא תקיים כעת את רפורמת הרישוי העצמי. על משבר הדיור ויוקר המחייה קוניק הודיע כי הוא תומך בתימרוץ של הרשויות המקומיות בהתאם לקצב שבו הן מעניקות היתרים: "צריך לגרום לראשי רשויות לרוץ בטירוף אחרי היתרי בניה באמצעות תמריצים אין לי ספק שזה יאיץ את מספר ההיתרים, יעודד בניה למגורים ויביא לעלייה משמעותית בהיצע".
נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו סיכם את המפגש ואמר: "אנחנו בהתאחדות הקבלנים, שמחים ומעריכים את ראש העיר שהיה קשוב לאתגרי הקבלנים והיזמים. זהו לא סוד, שאנחנו נמצאים במשבר דיור ותשתיות עמוק, אליו חייבת הממשלה החדשה להתייחס. בתוך עסקת החבילה, שהציעה ההתאחדות לממשלה ישנו הגורם השלישי בעסקה – הרשויות המקומיות. הממשלה חייבת לתמרץ ולרתום את השלטון המקומי למלחמה, ואנחנו שמחים לגלות כי בעיריית גבעתיים יש לנו אוזן קשבת והבנה לצרכי השטח ואזרחי מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה