נדל"ן ותשתיות

בת ים מתחדשת: תכנית "שער יוספטל" הופקדה

השבוע הפקידה הוועדה המחוזית תל אביב את התוכנית להתחדשות עירונית - "שער יוספטל". במסגרת התוכנית ייבנו 1,175 דירות בשטח של כ-60 דונם שיכלול גם שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור
מערכת ice | 
בת ים התחדשות עירונית (צילום הדמייה וויופוינט)
תכנית "שער יוספטל" יוצאת לדרך. השבוע הפקידה הוועדה המחוזית תל אביב את התוכנית להתחדשות עירונית. "זו תכנית שיש לה שתי אונות, אחת בחולון ואחת בבת ים", סיפרה מהנדסת העיר בת ים, האדריכלית מיכל מאיר. "הרעיון הוא שאנחנו מתחילים להסתכל על העיר בהקשר המטרופוליני, כחלק ממרחב שלם. הולך להיות פה מרכז תחבורה משולב מאוד משמעותי, והאתגר שלנו הוא להעצים את הבנייה אבל גם לשמור על השכונה".
בשטח של כ-60 דונם, באחד מאזורי השיכונים החלשים בבת ים – גבולות התוכנית: הרחובות דוד רזיאל, אלי כהן, העמק, יוספטל ונתיבי איילון – ייבנו 1,175 דירות במבנים בני 9 עד 59 קומות. בנוסף, 9,000 מ"ר יוקצו לשטחי מסחר, 115,000 מ"ר לשטחי תעסוקה ו-35,000 מ"ר למבני ציבור.
 
כחלק מהתוכנית, דואגים לשמר את העבר. מבנה "בית האנייה" ש"משקף את תולדות השיכון הציבורי בישראל החל משנות החמישים של המאה ה-20", צפוי לשנות את ייעודו ויהפוך למבנה תעסוקה.
אז מתי מועד מימוש התוכניות יקרה? מאיר לא התחייבה, אך אמרה לכלכליסט כי המועד יהיה קצר ממה שהתרגלנו – "החברות היזמיות הולכות ומתמקצעות, וגם הציבור הרבה יותר משתף פעולה כי הוא רואה שהדברים קורים. אנו רואים שהמימושים הופכים להרבה יותר קצרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה