נדל"ן ותשתיות

750 מיליון שקל עבור קרקע: מי ביצע את עסקת הענק בירושלים?

הקרקע כוללת כ-1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח
מערכת ice |  1
גארי ברנט (צילום אתר אקסטל)
גארי ברנט מחברת פיתוח הנדל"ן האמריקאית אקסטל רוכש את אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית במרכז ירושלים מחברת ניות קוממיות השקעות. הקרקע כוללת כ-1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח. העסקה נחתמה בסכום כולל של 750 מיליון שקל. הקרקע מוחכרת לקרן קיימת לישראל עד שנת 2051 עם אופציה להארכה בתנאי השכרה מחודשת על בסיס שווי השוק. את אקסטל ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי פורטן ודעואל פלאי ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי. ברנט הוא איש נדל"ן אמריקאי-יהודי, נשיא ומייסד חברת אקסטל פיתוח. ברנט הוא גם הבעלים של אקסטל בע"מ, שהנפיקה אג"ח בבורסה הישראלית במהלך שמונה השנים האחרונות.
ברנט: "אני נרגש להכריז על עסקה גדולה במרכזה של אחת הערים החשובות בעולם. זהו מצב שבו כולם מרוויחים: מדינת ישראל, העיר ירושלים, התושבים ואקסטל. יש לנו מוניטין רב עם פרויקטים מסובכים בארה"ב, ובכלל זה פרויקט Belnord במנהטן, שכלל דיירים במצבים מורכבים. אנחנו הולכים להתייחס לדיירים בירושלים באותם כבוד והגינות כפי שאנחנו עושים בכל הפרויקטים שלנו. הפרויקט יחזק את הקשרים של אקסטל עם השוק הישראלי ויאיץ את הפיתוח של מרכז ירושלים".
 
אקסטל נוסדה על ידי ברנט ב-1989 והפורטפוליו שלה כולל יותר מ- 2.3 מיליון מ"ר של פרויקטים שפותחו עד כה וכאלה שנמצאים בפיתוח. אקסטל הינה חברת פיתוח המונעת על ידי צוות פנימי של אנשי מקצוע מוכשרים אשר הניסיון המשולב שלהם כולל את כל תחומי פיתוח הנדל"ן.  יכולות תקשורת וביצוע גבוהות מאפשרות לחברה לרכוש, לממן, לפתח, לשווק ולנהל בהצלחה את פרויקטי הפיתוח המתוחכמים ביותר, ובכלל זה כמה ממגדלי המגורים הגבוהים ביותר בעולם והיקרים ביותר בניו יורק, כולל 157 west 57. הפורטפוליו של החברה ממשיך להתרחב ברחבי ניו יורק ובשווקים מובילים אחרים ברחבי ארצות הברית. 
את אקסטל ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי פורטן ודעואל פלאי ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עיסקה לטווח קצר
    יעקב 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אני קורא נכון, החכירה מסתיימת בשנת 2051, ואז מאריכים את החכירה לתקופה נוספת במחירי שוק. כלומר, במחיר מלא. אם נביא בחשבון שבממוצע ייקח כ-10 שנים עד לאכלוס המתחם, יוצא שהתשלום הוא עבור חכירה של 18 שנים בלבד
    סגור