נדל"ן ותשתיות

חברת החשמל קיבלה אישור להקים מתקני אגירת אנרגיה

רשות החשמל אישרה לחברת החשמל להתחיל בהקמת מתקני אגירת אנרגיה, אבל הגבילה אותה במספר תנאים כדי שלא תתחרה בשוק הפרטי
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
רשות החשמל מאשרת לחברת החשמל להתחיל בהקמתם של מתקני אגירת אנרגיה – סוללות שנטענות בשעות היום ומאפשרות להזרים חשמל למערכת בשעות הערב.
"כלכליסט" פרסם כי בשל החשש שחברת החשמל תתחרה בחברות פרטיות הרוצות לקדם מתקני אגירה, היא תהיה כפופה למספר מגבלות, ובהן הגבלת יכולת האגירה להספק שלא עולה על 15% מסך היקף האגירה שקודם על ידי השוק הפרטי בשנה הקודמת.
 
בעבר הוחלט כי חברת החשמל לא תוכל לפתח מתקני ייצור חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת, תוך כוונה להגדיל את התחרות ואת שיעור ייצור החשמל על ידי יצרנים פרטיים. יחד עם זאת, החברה הורשתה להקים מתקני אגירה שהם חלק חשוב לקידום אנרגיות מתחדשות, אך לא בסמוך למקטעי הייצור. זאת משום שמתקני האגירה מאפשרים שימוש של חשמל סולארי גם בלילה.
רשות החשמל הטילה הגבלות על מתקני האגירה של חברת החשמל, מחשש שכניסה שלה לתחום בו תיתכן כדאיות כלכלית, יכול להאט את ההתקדמות של השוק הפרטי בתחום: ברבעון הראשון של כל שנה תוגדר כמות המתקנים שהשוק הפרטי מקדם, והחברה לא תוכל לבנות מתקנים בהיקף הגדול מ-15% מסך האגירה המתוכננת בישראל.
בנוסף הוחלט כי מתקני האגירה של חברת החשמל יוקמו בתחנות המשנה של החברה, וכי למגזר הפרטי תהיה עדיפות בהקמת מתקני האגירה על פני חברת החשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה