נדל"ן ותשתיות

רשמי: הוארך תוקף תמ"א 38, בהתאחדות הקבלנים מברכים

הבוקר (חמישי) אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את הארכת תוכנית תמ"א 38 עד פברואר 2024. בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ בירכו, אך הזהירו כי "ישנו חשש שערים רבות לא יספיקו להגיש תוכנית עד פברואר"
מערכת ice |  1
פרויקט תמ"א 38 (צילום Magma Images)
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הבוקר (חמישי) את הארכת תוכנית תמ"א 38 עד פברואר 2024 ב-21 ערים, במקום מועד התפוגה שהיה צפוי להיות באוקטובר 2023. הסיבה להארכת התוכנית היא הרצון של הערים לקבל יותר זמן לערוך תוכניות התחדשות עירונית לפי סעיף 23 לתמ"א.
התאחדות הקבלנים בוני הארץ קיבלו את הבשורה ובירכו: "אנו מברכים על ההחלטה של המועצה הארצית לתכנון ובניה שהבינה כי אסור לייצר וואקום בתחום ההתחדשות העירונית ברמת הבניין הבודד. מנגד, בדיקה שלנו מעלה כי ויכוחים פוליטיים בחלק מרשויות בשיאו של קמפיין בחירות, מונעים קידום תוכנית".
 
בהתאחדות הקבלנים כן הוסיפו חשש בנוגע לתאריך החדש ומסרו: "ישנו חשש לאור זאת ערים רבות לא יספיקו להגיש תוכנית עד פברואר, מאחר וחלק מראשי הערים יתחלפו בבחירות המתקיימות באוקטובר הקרוב. מדובר בזמן קצר מדי, עד פברואר 2024, שבו יהיה קשה לייצר תוכנית תחת הנהגה חדשה שתיכנס לעיר רק בנובמבר".
עוד הוסיפו כי: "המדינה צריכה כעת לעמוד לצד השלטון המקומי ולסייע לערים להשלים תוכניות מיד ובמקביל, אנחנו קוראים לכל המתנגדים לקידום תוכניות התחדשות במועצות השונות, לשים בצד את הפוליטיקה ולזכור שהם משרתי ציבור שנמצא כיום בכנסת חיים כאשר יש אפשרות אמיתית להציל אותו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עוד חשוב לדעת על פינוי בינוי?
    גדי 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחלק גדול מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה וכן להפיק רווח אלטרנטיבי שניתן להפיק מהחפצים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק שמסביר איך לעשות זאת.
    סגור