נדל"ן ותשתיות

ניר ברקת יקיים? ההבטחה שיכולה להציל את ענף הבנייה

30 אלף עובדים מהודו הבטיח שר הכלכלה שיפעל להביא לישראל. אם יצליח במה שנכשלו קודמיו, אולי יצמצם מעט את המשבר שהולך ומעמיק
מערכת ice | 
בנייה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ביקר בשבוע שעבר בהודו, ונפגש בין היתר עם מקבילו ההודי פיוש גויאל בניו-דלהי. השניים סיכמו לקדם מהלך שיאפשר כניסה של כ-30 אלף עובדים הודים לישראל בתחום הבנייה, ואלפים נוספים בתחום הסיעוד. "המהלך יקל על המעסיקים הישראלים שחסרים ידיים עובדות ויאפשר להאיץ פרויקטים בענף הבנייה שלאורך זמן יסייעו בהורדת יוקר המחיה" אמר השר.
עם זאת, אמר ברקת כלאחר יד כי "המהלך יקודם ויסוכם בחודשים הקרובים". כלומר, כרגע לא סוכם ונחתם משהו מעשי.
הסיבה שהקבלנים עוד לא יכולים לחייך כל כך מהר, היא שמהלכים דומים קודמו לכאורה גם ע"י הממשלה הקודמת. מלבד דיבור דומה על אלפי עובדים מהודו, שרת הפנים דאז איילת שקד טסה למרוקו וניסתה לשכנע אותם לשלב עובדים בישראל, במטרה כמובן לחזק את ענף הבנייה.
 
מצוקת כוח האדם התגברה בשנה האחרונה בעקבות הפועלים הסינים שממעטים להגיע עם סגרי הקורונה הקשוחים בארצם, ועם הפסקת הפועלים האוקראינים שנשארו בארצם עקב המלחמה נגד הפלישה הרוסית. 
אמנם הביקוש לדיור ירד משמעותית השנה בעקבות התייקרות המשכנתאות כפי שהראו הנתונים, אולם לאחר שהריבית תתחיל לרדת יורגש החוסר באלפי דירות חדשות בשנה שנגרם ממחסור בכוח אדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה