נדל"ן ותשתיות

למען הסביבה: תשתית-עוגן אקולוגית הותקנה בקרקעית ים סוף

חברת נמלי ישראל (חנ"י) והמכון הישראלי לחקר הנדסה ימית של הטכניון התקינו תשתית-עוגן אקולוגית בים סוף. הפרויקט צפוי לסייע רבות להתפתחות עולם החיים התת מימי במפרץ אילת ושימור האקולוגיה הימית בסביבת התשתיות של נמל אילת
מערכת ice |  1
תשתית עיגון אקולוגית (צילום יח"צ)
חברת נמלי ישראל (חנ"י) והמכון הישראלי לחקר הנדסה ימית של הטכניון סיימו הבוקר (שני) פרויקט סביבתי מורכב להתקנת תשתית עיגון אקולוגית תת מימית ומצוף למדידת נתונים בים סוף. מדובר למעשה בשונית אלמוגים מלאכותית שמאפשרת לשמר ולפתח את החיים התת מימיים מצד אחד, ומצד שני לספק נתונים ימיים באופן רציף.
הפרויקט צפוי לסייע רבות להתפתחות עולם החיים התת מימי במפרץ אילת ושימור האקולוגיה הימית בסביבת התשתיות של נמל אילת.
 
המכון הישראלי לחקר הנדסה ימית היא חברה-בת משותפת לטכניון ולחברת נמלי ישראל, המתמחה, בין היתר, במחקר אוקיינוגרפיה פיזיקלית באמצעות מדידות שמתבצעות ביותר מ-30 שנה בים התיכון – באשדוד ובחיפה. מדידות אלה בנו את מסד הנתונים העשיר והאיכותי ביותר בישראל בכל הנוגע לגלי ים.
לפני מספר שנים, מתוך מחויבות של חברת נמלי ישראל למחקר המדעי בנושא, ומתוך מבט ארוך טווח לעתידה של ישראל כגורם משמעותי במרחב ים סוף, הוחלט להתחיל במדידות דומות גם בים סוף.
שיתוף הפעולה הזה משתמש בתשתית אקולוגית מלאכותית כ"עוגן" ידידותי לסביבה שיאפשר גם את מדידות הגלים והזרמים במרחב ים סוף, לראשונה באופן רציף. המחקר המשותף עשוי להוליד בעתיד תקן מחייב, ידידותי לסביבה, שמנסה לצמצם ככל האפשר את מפגעי הבטון במרחב התת ימי, ולהרחיב את מאמצי השימור וטיפוח המרחב התת ימי באילת כנכס אקולוגי, תיירותי ומדעי ראשון מן המעלה של מדינת ישראל.
הפרויקט כולו נעשה תוך כדי עדכון שוטף וקבלת ברכת הדרך של כלל הגורמים הרלוונטיים שרואים את טובת המרחב הימי לנגד עיניהם, לרבות החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, עיריית אילת, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, מנהל התכנון, נמל אילת, משרד הביטחון, חיל הים, חוקרי המרכז הבין-אוניברסיטאי באילת ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אגב בתמונה רואים דג פולש ומזיק... (ל"ת)
    WW 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור