נדל"ן ותשתיות

בטיחות מעל הכל: המהלך למניעת תאונות עבודה באתרי הבניה

מוסד לבטיחות ולגיהות, אמון על תחום המחקר וההסברה בנושא הבטיחות במקומות העבודה, החליט להקים את מרכז הסימולטורים שידמה את הפעילות באתרי הבניה ואת הסכנות הבטיחותיות הטמונות בו
מערכת ice | 
מרכז הסימולטורים
קשה באימונים, בטוח באתר: היום (ד') הגיעו למרכז הלאומי לסימולטורים בועז בלט ראש היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית), מוטי רייף ראש זרוע חקירות ביאל"כ וליאת שניידר מפקת יחידת פלס שהתנסו ביכולות האימון והתרגול המתקדמות של המרכז הלאומי לסימולטורים.
המוסד לבטיחות ולגיהות, אמון על תחום המחקר וההסברה בנושא הבטיחות במקומות העבודה, החליט להקים את מרכז הסימולטורים שידמה את הפעילות באתרי הבניה ואת הסכנות הבטיחותיות הטמונות בו. לצד פעילות מפקחי הבטיחות של המוס"ל באתרי הבנייה, החליט המוס"ל להקים את "המוקד הלאומי לסימולטורים", שנחשב לראשון מסוגו בישראל והוא מורכב ממספר סימולטורים לאימון על כלים כבדים באתרי הבנייה, שבו המפעילים מפתחים את הכישורים הנדרשים להם להפעלת הציוד, תוך שמירה על הנחיות הבטיחות. כמו כן התנהל שיח לקידום שינויי רגולציה אשר עשויים להשפיע על הבטיחות בענף הבניה ועל חסכון בקופת המדינה.
ראש מפלג פלס, סנ״צ ליאת שניידר: ״מעבר להגשת כתבי אישום, אנו רואים חשיבות עצומה בזיקוק התובנות מתוך תיקי החקירה ושיתופי הפעולה שאנו יוצרים, אשר ייצרו סביבת עבודה בטוחה לעובדים, יובילו לשינוי רגולציה ולמניעת התאונה הבאה״ בסיכום הביקור סוכם על המשך פעילות ושת"פ.
 
מרכז הסימולטורים משמש ככלי אימון לבטיחות באתרי הבניה. הסימולטורים מדמים פעילות שוטפת באתר הבנייה, הדורשת גם התייחסות לתנועה של עובדים בתוך האתר וגם לתנועה של הולכי רגל בסמוך לאתר. בכל פעם שהמפעיל שוגה ואינו פועל אל מול הנחיות הבטיחות, הוא מקבל התראה ודיווח היכן הוא שגה בהפעלת הכלי הכבד ובהנחיות הבטיחות. הסימולטורים הקיימים במתחם כוללים הדמיה של: מלגזה, משאבת בטון, עגורן וצריח.
מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם את הביקור ואמר: "קשה באימונים, בטוח באתר. מרכז הסימולטורים מסייע לעובדים לתרגל מצבי קיצון שבזמן אמת יכולים להציל את חייהם. המוס"ל שם בראש סדר העדיפויות את בטיחות העובדים באתרי הבניה ואנו פועלים בכל הכלים ההסברתיים העומדים לרשותינו בכדי לשנות את תרבות הבטיחות באתרים הללו. אנחנו מברכים על הביקור של ר׳ יחידת היאל"כ, ר׳ זרוע חקירות ופלס החולקים איתנו מטרה משותפת והיא להוביל לצמצום תאונות העבודה באתרי הבניה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה