נדל"ן ותשתיות

מאות דיירים לא מקבלים זכויות: חברות הבנייה תובעות את רמ"י

חברות בנייה הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רשות מקרקעי ישראל והחברה לפיתוח קיסריה. החברות טוענות כי רמ"י לא מעניקה זכויות חכירה מהוונות לקרקע לרוכשי דירות בפרויקטים באור עקיבא
מערכת ice | 
קיסריה (צילום ויקיפדיה)
לאחר מספר שנים של מחלוקת, החברות אלקטרה מגורים ושיכון ובינוי הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רשות מקרקעי ישראל והחברה לפיתוח קיסריה. החברות טוענות כי רמ"י לא מעניקה זכויות חכירה מהוונות לקרקע לרוכשי דירות בפרויקטים באור עקיבא, כך לפי כלכליסט.
האזור המדובר נקרא "אור ים" ועל פי התביעה החברה לפיתוח קיסריה ורמ"י לא הסדירו ביניהן את הזכויות בפועל על הקרקע, אך עדיין זו הראשונה חתמה על הסכם זכויות עם חברות הבנייה התובעות. בפועל ישנם מאות דיירים שלא יכולים לרשום את הדירות שלהם בטאבו. אם כן, החברה לפיתוח קיסריה מכרה זכויות לקרקעות שלכאורה לא היו שלה למכור עדיין.
 
על פי התביעה, שיכון ובינוי שילמה 237 מיליון שקל על הקרקע עליה בנתה 596 דירות, ואלקטרה שילמה כ-120 מיליון שקל על הקרקע שעליה בנתה 286 דירות. החברות הללו טוענות כי ברמ"י לא עונים לפניות שלהן ולכן הן מבקשות שבית המשפט יחייב את הרשות למסור את הזכויות לרוכשי הדירות.
ברמ"י טוענים כי ההסכם על הקרקעות מול החברה לפיתוח קיסריה אינו הסכם מהוון ולכן החברה לא הייתה אמורה להגיע עם חברות הבנייה להסכם חכירה מהוון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה