נדל"ן ותשתיות

מניבים בעסקת ענק: זה הנכס שרכשה בעבור 154 מיליון שקל

החברה רוכשת בעסקת Sale & Leaseback את מתחם זנלכל באזור תעשייה אלון תבור בתמורה לכ-154 מיליון שקל. עם השלמת העסקה, זנלכל תשכור את המתחם ממניבים לתקופה של 15 שנים עם אופציה להארכת ההסכם, בתמורה ל-10 מיליון שקל בשנה (צמוד למדד המחירים לצרכן); ה-NOI השנתי צפוי לעמוד על סך של כ-10 מיליון ש"ח, המשקף תשואה של כ-6.5% ביחס לתמורה בעסקה

מערכת ice |  1
עפר אברם מנכ"ל מניבים (צילום אתר מניבים)
מניבים קרן הריט החדשה חתמה על הסכם Sale & Leaseback, במסגרתו תרכוש את המתחם של זנלכל, חברה ציבורית ותיקה, בעלת מותגים מובילים בתחום המזון, באזור התעשייה אלון תבור בעמק יזרעאל, ותשכיר לה את הנכס מחדש. בתמורה לרכישת המתחם תשלם מניבים כ-154 מיליון שקל בתוספת מע"מ (לא כולל הוצאות עסקה בסך של כ-11 מיליון ש"ח - בעיקר מס רכישה).
כחלק מהעסקה, תרכוש מניבים את מלוא זכויות החכירה במתחם שבו ממוקם המפעל, בשטח כולל של כ-60 דונם, והמבנים הבנויים בתחומו בשטח בנוי כולל של כ-27,650 מ"ר. יצוין כי המתחם משמש את זנלכל לצורך פעילותה העסקית בתחום השימורים, והוא כולל בעיקר מבני ייצור ושטחי אחסנה.
לאחר השלמת העסקה, זנלכל תשכור את המתחם ממניבים במודל שכירות "טריפל נט" (NNN) לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכה בכ-10 שנים נוספות. דמי השכירות יסתכמו ב-10 מיליון שקל בשנה, בתוספת מע"מ (צמוד למדד המחירים לצרכן). על פי חוזה השכירות, ה-NOI השנתי עומד על סך של כ-10 מיליון שקל, המשקף תשואה של כ-6.5% ביחס למחיר העסקה.
 
עופר אברם, מנכ"ל מניבים קרן הריט החדשה: "מניבים שמחה לדווח הבוקר על עסקה משמעותית, במסגרתה נרכוש את מתחם המפעל של חברת זנלכל באזור התעשייה אלון תבור. הנכס שרכשנו מושכר לשוכר איכותי ולתקופה ארוכה ויתרום למניבים תזרים יציב ומשמעותי. באמצעות העסקה אנחנו מעבים את פורטפוליו הנכסים שלנו בנכס נוסף בתחום התעשייה והלוגיסטיקה שמהווה חלק משמעותי מבידולה של מניבים ביחס לחברות נדל"ן אחרות. מאחר שהנכס יושכר מיד עם השלמת העסקה, תחילת ההנבה תהיה במהלך השבועות הקרובים ותשפיע על הפרמטרים התפעוליים השונים של החברה באופן כמעט מיידי".
את העסקה ליוותה מחלקת הנדל"ן של משרד עו"ד גולדפרב, גרוס, זליגמן בניהולו של עו"ד לוי אמיתי. את המוכרים ליוו עוה"ד הילה שינדלר, גיא שלו ויובל ליפשיץ, ואת הרוכשים ליוותה עו"ד יפית פלסנפלד. אלעד עטר, מאומני קפיטל, ייעץ וליווה את העסקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעולה
    רפי הישר 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו עסקה !
    סגור