נדל"ן ותשתיות

עוקץ דירות היוקרה נחשף: סיכון מהותי לכספי הרוכשים

דוח נאמנות ראשון וקשה נגד היזמית רום-כנרת: "קבוצת רום כנרת עשתה שימוש ממולח במערכת שיווק משומנת, אולם – הלכה למעשה – אף אחד מהפרויקטים של הקבוצה לא הושלם וחלקם הנו בשלבים התחלתיים, בהם טרם התקבלו ההיתרים המלאים הנדרשים לשם ביצוע הפרויקט או שהפרויקט הנו בשלבי ביצוע ראשוניים"
מערכת ice | 
דירה (צילום גילי יערי ויונתן סינדל פלאש 90)
לפני מספר שבועות נחשף כי עשרות אנשים אשר התקשרו בהסכם לרכישת דירה בפרויקט סי טאוור 4 בבת-ים, היו בטוחים שיגיעו לדירת חלומותיהם, אבל כעבור 6 שנים, יש במקום בור גדול ובעל השליטה ברח לדובאי. כעת, בעקבות החשיפה של N12 על קריסת יזמית הנדל"ן רום כנרת הדוח הראשון של נאמני החברה שמונו בתיק, מציג בעיה ענקית בהתנהלות.
מצב החברה רחוק מלהיות משביע רצון: "התמונה המצטיירת היא של אירוע 'שחור משחור', יוצא דופן בחומרתו שיוצר סיכון מהותי לכספם ודירותיהם של מאות רוכשים, ששילמו לחברה והשקיעו בעסקאות מאות מיליוני שקלים. קבוצת רום כנרת עשתה שימוש ממולח במערכת שיווק משומנת, אולם – הלכה למעשה – אף אחד מהפרויקטים של הקבוצה לא הושלם וחלקם הנו בשלבים התחלתיים, בהם טרם התקבלו ההיתרים המלאים הנדרשים לשם ביצוע הפרויקט או שהפרויקט הנו בשלבי ביצוע ראשוניים".
עוד כתבו הנאמנים כי: "עלויות הביצוע והמימון של הפרויקט והדירות צפויות להיות, בסופו של דבר, גבוהות מאלו שקבוצת רום כנרת התחייבה כלפי הרוכשים. בחלק מהפרויקטים, מצב זה מחייב בחינה בדבר כלכליות הפרויקט והדבר היכולת של הרוכשים לעמוד בעלויות שיידרשו בפועל לצורך השלמת הפרויקט".
עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא אשר מייצגים את הרוכשים הגיבו: "אנו כואבים, בשם לקוחותינו המרומים, את ממצאי דוחות הנאמנים של תאגיד העוקץ 'רום כנרת'. חלק מלקוחותינו הינם אלו המוזכרים כמי שדירותיהם נמכרו פעמיים. אנו מייצגים גם רוכשי דירות שמר ששון עיכב מאות אלפי שקלים מכספם לצורך תשלום לרשויות המס, אולם הכספים נעלמו והלקוחות נתבעים לשלם לרשויות המס תשלום כפול. כל אלו מצטרפים לפרשיית ריקון חשבון הנאמנות שחשפנו בדיון, וליתר התרמיות של רום כנרת. בית המשפט המחוזי קבע תאריך יעד להגשת תביעות חוב - 30.11.23. אנו פועלים בשם עשרות לקוחות להגשת התביעות, וקוראים לכל נפגעי רום כנרת לעשות כן במועד"
כזכור, בבקשה לבית המשפט ציין עו"ד אנשל כי  היזם הציג בפני הבעלים את האופציה שרכש על הקרקע מחברת מרחבי פיתוח בע"מ בפירוק מרצון, שהייתה נכון לאותו השלב הבעלים הרשום במקרקעין, לצד מספר בעלים פרטיים נוספים במסגרת הסכם לפירוק שיתוף במקרקעין משנת 2017 בין כלל בעלי הקרקע. במסגרת זו שילם כל אחד מהרוכשים סך הנע בין 1.3 מיליון שקלים ל- 2 מיליון שקלים בהתאם למועד בו התקשרו עם החברה, גודל הדירה הספציפית, קומה, כיוון וכו' כסכום ראשוני אשר היווה בהתאם להסכם ההתקשרות עם היזם והחברה הסך בגין רכיב הקרקע בתוספת אגרות, היטלים ומיסים הכרוכים באותה עסקת רכישת הקרקע ע"י הקבוצה תחת חברת רום כנרת כאמור.
בהתאם להסכמי ההתקשרות, כספים אלו הופקדו בחשבון נאמנות, שמחזיק עו"ד שרון שמואל, אשר אמון היה על ניהול ושמירה על הכספים אלו, כאשר בעלי הזכויות הינם הנהנים במסגרת הסכם הנאמנות עד לרישום הזכויות במקרקעין ע"ש בעלי הזכויות וכשלב ראשון רישום הערות אזהרה על שמם בלשכת רישום המקרקעין, אשר לאחריהן הוסמך ככל הנראה הנאמן להעביר אותם כסף לחברת המנהלת "רום כנרת" בתנאים והתניות המקובלות בהסכמי נאמנות מהסוג הנ"ל. 
עו"ד אנשל מציין כי בימים האחרונים ככל הנראה פועל בעל השליטה להברחת הכספים מחשבונות הנאמנות לחשבונות בחו"ל לאחר שעזב את הארץ וברח לדובאי. "החברה היזמית לא עמדה במועדי ההסכמים הן לעניין מועד הוצאת ההיתר וכפועל יוצא מכך מועד מסירת הדירות בהתאם ללוחות הזמנים שנקצבו לכך בהסכמי הרכישה. הלכה למעשה החברה הפרה באופן יסודי התחייבויותיה כלפי בעלי הזכויות הרוכשים", כתב עו"ד אנשל והוסיף: "בעת האחרונה משהבינו חברי הקבוצה, לאחר דחיות רבות והתעלמותו של מר אילן ששון והחברה היזמית ממתן הסברים ותשובות לחברי הקבוצה, כי הפרויקט אינו מתקדם ויש חשש ממשי לקידומו, החלו הם בבחינה מעמיקה של התנהלות החברה היזמית ומר אילן ששון והתחקות זו העלתה מעשה תרמית חמור מאין כמותו שביצעה החברה היזמית בקרקע ובזכויותיהם של הבעלים".
כעת כאמור הגיש עו"ד אנשל בשם הקונים בקשה דחופה לבית המשפט למינוי נאמן זמני ולמתן צו איסור דיספוזיציה במעמד צד אחד למניעת העברת כספי המבקשים מחשבון נאמנות לחשבון החברה עקב חדלות פירעונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה