נדל"ן ותשתיות

אלקטרה נדל"ן בהפסד של 27.5 מיליון דולר: אלו נתוני 2023

אלקטרה נדל"ן מסכמת את תשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי לשנת 2023: הון המשקיעים המנוהל על ידי החברה עומד על כ-4.8 מיליארד דולר; שווי תיק הנכסים המנוהלים (100%) בארה"ב הינו כ-9.8 מיליארד דולר היקף הגיוס לקרנות בניהול החברה מתחילת השנה עומד על כ- 433 מיליון דולר
מערכת ice | 
אמיר יניב (צילום freepik, אלדד רפאלי, shutterstock)
חברת אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו ובניהולו של אמיר יניב, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי לשנת 2023. החברה מנהלת כיום 5 פלטפורמות השקעה: 3 קרנות להשקעה במקבצי דיור, 2 קרנות חוב למימון מקבצי דיור, 23 שותפויות להשקעה בבתים פרטיים להשכרה (SFR), ריט מלונות פרטית וכן קרן להשקעה במשרדים בבריטניה.  
עיקר פעילות החברה ונכסיה הינם בארה"ב- כלכלה איתנה ומשוכללת ללא חשיפה להתרחשויות בישראל. החברה מגבירה את מאמצי גיוס הכספים מחו"ל. כיום, משקיעים זרים מהווים כ-42% וכ-48% מסך ההתחייבויות בגין קרנות מקצבי הדיור השלישית והרביעית, בהתאמה.
 
ניכרת עלייה בשיעורי ההיוון אשר משפיעה על שווי חלק מהנכסים בטווח הקצר. המודל העסקי של החברה המבוסס השבחה, מאפשר יצירת ערך לאורך זמן גם בהינתן השפעת שיעורי ההיוון. תנאי השוק (Market Fundamentals) בשוק הדיור להשכרה בארה"ב, ממשיכים להפגין נתונים חיוביים. ניהול יעיל ומקצועי (Institutional Grade) מאפשר צמיחה עקבית בפרמטרים התפעוליים ובכללם ב-NOI (רווח תפעולי נקי). בחודשים האחרונים, לאור תנאי השוק, פחת מספר העסקאות בשוק מקבצי הדיור בארה"ב. עם זאת, לפי ההערכות, קיים צפי להתאוששות בקצב העסקאות בשנה הקרובה.
לקרנות הוותיקות בניהול החברה ישנה גמישות במועדי מימוש נכסי הבסיס, ולקרנות החדשות יתרות נזילות משמעותיות המאפשרות ביצוע עסקאות בתקופה המתאפיינת בתמחור נוח.  החברה מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של 2023 עם הפסד של כ-35.9 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-174.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בתקופה נובע בעיקר מעליית שיעור ההיוון של נכסי הקרנות ושותפויות ההשקעה בדיור להשכרה אשר גרמה לירידת ערך ולקיטון בתוצאות שנבעו מהתאמת ערך הנכסים ולהכנסות מדמי ההצלחה (Promote). זאת, בקיזוז חלקי עם עליית ערך, נטו משערוך חטיבות הקרקע, לרבות שטחי מסחר מניבים, במיאמי בסך של כ-17 מיליון דולר.
ברבעון השלישי של 2023, רשמה החברה הפסד של כ-27.5 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-36.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד מיוחס לסיבות שצוינו בהתייחס לתשעת החודשים הראשונים של 2023. ממאזן החברה עולה, כי ההון העצמי של אלקטרה נדל"ן, ליום 30 בספטמבר 2023, הסתכם בכ-354 מיליון דולר, לעומת כ-404 מיליון דולר ב- 31 בדצמבר 2022. השינוי נובע בעיקר מהפסד לתקופה של כ-36 מיליון דולר וכן מדיבידנד ששולם בהיקף של כ- 16 מיליון דולר.
אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "עיקר פעילות החברה ונכסיה הינם בארה"ב- כלכלה איתנה ומשוכללת ללא חשיפה להתרחשויות בישראל. בתחום הדיור להשכרה בדרום מזרח ארה"ב, המהווה את עיקר פעילות החברה, ניכר כי ישנה עלייה בשיעורי ההיוון לנכסים אולם לצד זאת, תנאי שוק חזקים ומודל עסקי מבוסס השבחה, מאפשרים המשך יצירת ערך לאורך זמן. יצוין בנוסף כי אנו משקיעים מאמצים רבים בגיוס כספי ממשקיעי חו"ל. בהתאם לכך, כמחצית ממשקיעי קרן 4 להשקעות במקבצי דיור אשר חצתה השנה את רף המיליארד דולר, הינם זרים. אנו רואים בכך הבעת אמון ביכולות החברה בטווח הארוך. כמו כן, בימים קשים אלה, אנו מחזקים את ידיהם של חיילות וחיילי צה"ל וכוחות הביטחון הלוחמים בחזיתות השונות, מייחלים להשגת ניצחון מהיר במערכה ולשיבתם הביתה בהקדם האפשרי של החטופים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה