נדל"ן ותשתיות

בעקבות עבודות הרכבת הקלה: הבניין שקע - והדיירים פונו לבית מלון

דיירי טוסקניני 9 בתל אביב עזבו את בתיהם בשל שקיעת הבניין בחצי ס"מ. התושבים מדווחים על סדקים ניכרים, אף שחוות דעת הנדסית גורסת כי אין חשש לקריסתו. נוסף ללינה, הדיירים מקבלים שוברי הזמנות לאפליקציית וולט. נת"ע: "המהלך כחלק מאמצעי זהירות". העירייה: "מהנדסי העיר היו במקום ומעודכנים בכל המתרחש"
מערכת ice |  1
עבודות הרכבת הקלה (צילום google maps, פלאש 90/ עומר פיכמן)
בשל עבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שמתבצעות בסמוך לבניין, ולאחר שהבניין שקע בכחצי ס"מ מתחת לפני האדמה, דיירי הבניין ברחוב טוסקניני 9, שנמצא בפינת אבן גבירול 19, פונו השבוע מביתם לבית מלון, כך דווח אמש (שבת) בדה מרקר. מדובר בבניין בן חמש קומות ועשר דירות. הוא גודר ועבודות מתבצעות במקום לייצוב המבנה.
דיירי הבניין מספרים כי בקירות בתיהם נוצרו סדקים משמעותיים. לפי החברה הממשלתית נת"ע, הבניין פונה כאמצעי זהירות, ולפי חוות דעת הנדסית הבניין יציב ואין סכנת קריסה. הדיירים אומרים כי לצד הסדקים החיצוניים שנוצרו במבנה החיצוני, גם בתוך הדירות יש סדקים משמעותיים בקירות בעקבות העבודות.
 
הדיירים מספרים שהם מגיעים לעתים לביתם כדי לאסוף את חפציהם ולהשתמש במכונת הכביסה. הם שוהים כיום בבית מלון פרימה סיטי בעיר. לדבריהם, השהות במלון כוללת ארוחת בוקר והם מקבלים מנת"ע שוברי הזמנת אוכל יומיים לאפליקציית וולט. הדיירים אומרים כי נאמר להם שהעבודות יימשכו 8 ימים לכל היותר.
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "הבניין ברחוב טוסקניני פונה כאמצעי זהירות, לאחר שמערכת הניטור שמפעילה נת"ע לאורך התוואי זיהתה שקיעה של כחצי ס"מ בבניין הקרוב לעבודות הרכבת הקלה. חשוב לציין כי חוות הדעת ההנדסית המקצועית קבעה כי הבניין יציב ואין סכנת קריסה, והוא לא הוכרז על ידי עיריית תל אביב כמבנה מסוכן. נת"ע פינתה את התושבים, כאמור, כחלק מאמצעי הזהירות המחמירים של החברה, עד לסיום העבודות לייצוב הבניין ואישור גורמי המקצוע להשבת הדיירים לבניין בבטחה".

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "פינוי הדיירים נעשה בעקבות שקיעה של הבניין עקב עבודות בניית הקו הירוק של הרכבת הקלה וסכנה שנשקפה עקב כך. מהנדס מטעם נת"ע החליט על הפינוי, כאשר גם נושא הטיפול בדיירים ובבניין באחריות נת"ע. מהנדסי העירייה היו במקום, נמצאים בקשר עם מהנדסי נת"ע ומעודכנים בכל המתרחש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק זה היה חסר לנו
    זהבה 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלוהים ישמור מה קורה לנו?
    סגור