נדל"ן ותשתיות

העיר שבונה הכי לגובה נחשפת: מי עקפה את כולן?

נתוני התחלות הבניה לגובה של הלמ"ס מתפרסמים: קריית אתא מובילה בבנייה לגובה בקריות, היחידה שבה הבנייה לגובה 16-20 קומות
מערכת ice | 
קרית אתא (צילום דוברות עיריית קרית אתא)
קריית אתא מובילה בבנייה לגובה של מגדלי מגורים באזור הקריות, כך עולה מפילוח נתוני הלמ"ס על התחלות בנייה באזור הקריות בשנת 2023, שפורסמו לאחרונה. הנתונים מתייחסים לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.
מפילוח הנתונים עולה, כי קריית אתא היא היחידה באזור הקריות שבה נבנים בניינים לגובה של 16-20 קומות. בקריית ביאליק, לשם השוואה, הבנייה מגיעה עד לגובה  9 קומות בלבד. בשלושת הרבעונים  הראשונים של שנת 2023, החלה בנייתן של סה"כ 191 יחידות דיור בקריית אתא, 51 מהן בבניינים של 16-20 קומות,  36 בבניינים בני 10 קומות, ו-35 יחידות דיור נבנו בבניינים של עד 7 קומות.  
 
בקריית ביאליק, לשם השוואה, מספר התחלות הבנייה היה גבוה בהרבה – 318 יחידות דיור במהלך התקופה הנסקרת, אך כאמור הבנייה נעשתה לגובה מקסימלי של 9 קומות – 178 יחידות דיור, בעוד כל שאר יחידות הדיור שם, נבנו  בבניינים נמוכים מזה. בקריית מוצקין נרשמה התחלת בנייה של 21 יחידות דיור בלבד, וגם זאת בבניינים של עד 4 קומות.
בין החברות שהדו"ח מתבסס על פעילותן נמצאת חברת דר נופרים, הפעילה בקריות, ובונה את אלונים הילס בשכונת גבעת אלונים בקרית אתא  – פרוייקט של שני בניינים המתנשאים לגובה 20 קומות, ובהם 170 דירות. מדובר בקומפלקס  יוקרתי, היחיד בקריות שיש בו בריכה חיצונית + בריכת פעוטות , מתחם ספא  וחדר כושר מאובזר, מועדון דיירים אקסקלוסיבי, וחללי עבודה, לטובת דיירים העובדים מהבית ורוצים מקום מתאים לפגישות עבודה. המגדלים הללו לא נופלים ממגדלי היוקרה במרכז הארץ.
מדר נופרים נמסר, בהתייחס להובלתה של קריית אתא בבנייה לגובה: "מגורים במגדל יוקרתי בקומות גבוהות עם נוף פתוח ומרחבים משותפים, ובהם פאסיליטיז כמו בריכה וחדר כושר, הם כבר מזמן המקבילה לאיכות חיים. הפרוייקט שלנו מביא לקריות את סגנון החיים האורבני העכשווי , ואנו מאמינים כי נמשיך לראות עוד ועוד פרויקטים למגורים הצומחים לגובה, גם באזור הצפון וגם באזורים נוספים בישראל. "
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה