מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: כמה אחוז נשים ברשויות והיכן אין בכלל נשים?

בבחירות לרשויות המקומיות, מצבן של הנשים בפוליטיקה ובעמדות קבלת ההחלטות בשלטון המרכזי והמקומי היה בכי רע: מתוך 257 רשויות מקומיות, יש היום רק 14 ראשות ערים ומועצות. שיעור חברות המועצה עומד על 16% בלבד, כאשר ב-72 רשויות אין כלל נשים
דוד זולדן | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
מיזם 5050 שמובילה יעל יחיאלי, פועל למען ייצוג שווה של נשים וגברים 5050 בכל מוקדי קבלת ההחלטות: בכנסת, בממשלה, במועצות ברשויות המקומיות בכל הארץ. עד היום הצטרפו למיזם אלפי נשים וגברים הפועלים בשטח וכן עשרות שהתמודדו בבחירות לרשויות המקומיות.
המתמודדת הראשונה בתל אביב-יפו שהתחייבה לייצוג שווה לנשים ברשימתה למועצת העיר, היא סגנית ראש העיריה לשעבר, ציפי ברנד. ברנד שהתמודדה על ראשות העיר, היא חברת מועצת העיר במשך עשור בו קידמה כיו"ר הוועדה לשוויון מגדרי את תכנית "עיר שווה". ברנד הובילה מאבק נגד אירועים בהפרדה מגדרית בסבסוד עיריית תל אביב-יפו וקידמה את הוצאת מועדוני החשפנות אל מחוץ לחוק ומחוץ לעיר.
 
ערב הבחירות המקומיות אמרה ציפי ברנד: "בעיר שבה יש 51% נשים, הגיע הזמן אחרי 114 שנה שתעמוד בראשה אישה וכמובן שנגיע לפחות ל-50% נשים במועצת העיר ובתאגידים העירוניים. אני מתחייבת לייצוג שווה ברשימתי למועצת העיר, של נשים וגברים שראויים להיבחר בזכות מי שהן ומי שהם. קידמתי את תכנית "עיר שווה" בת"א-יפו, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה כדי למנוע הדרת נשים ולהשוות את שכרן, גם בעיריית תל אביב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה