מדדים ומחקרים

התעשייה הישראלית בצניחה? ירידה של 6% בייצור התעשייתי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הייצור התעשייתי של ענפי התעשייה, הכרייה והחציבה לחודשים דצמבר 2023 - פברואר 2024. נרשמה ירידה של 6.0% בייצור התעשייתי. בנוסף, נרשמה ירידה של 2.0% במשרות השכיר

מערכת ice | 
מפעל טקסטיל (צילום pexels)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (חמישי) את נתוני הייצור התעשייתי של ענפי התעשייה, הכרייה והחציבה לחודשים דצמבר 2023 - פברואר 2024. הלמ"ס ציינה אוכלוסיית הסקר מונה כ- 13,000 מפעלים וממנה נדגמו על פי ענפי דגימה כ 2,600 מפעלי המדגם החדש.
בגזרת התעשייה, כרייה וחציבה, ציינה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי נרשמה ירידה של 6.0% בייצור התעשייתי. מלבד זאת, נרשמה ירידה במשרות השכיר, מדובר בצניחה של 2.0%.
מספר שעות העבודה ירד אף הוא בשיעור של 5.3% וגם השוק המקומי חווה ירידות. על פי הנתונים, קיימת ירידה של 2.8% בפדיון ממכירות לשוק המקומי במחירים קבועים, מדובר בצניחה של 4.7% בפדיון ממכירות ליצוא במחירים קבועים.

בגזרת התעשייה, ללא כרייה וחציבה וללא טכנולוגיה עילית, ציינה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי נרשמה עלייה של 1.2% בייצור התעשייתי. כאשר הלמ"ס בחנה את ענפי הטכנולוגיה העילית, זו הגיעה למסקנה כי נרשמה ירידה של 17.4% בייצור התעשייתי.
בשנת 2022 דווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני הייצור התעשייתי של ענפי התעשייה, הכרייה והחציבה לחודשים ינואר-ספטמבר. מהנתונים עולה כי ישנה עלייה של 16.5% בייצור התעשייתי בענפים אלה. במשרת השכיר חלה עלייה של 4.9% ובשעות העבודה למעשה נרשמה עלייה של 5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה