מדדים ומחקרים

חוקרים באוניברסיטה העברית על הקורונה: "הושגה שליטה בגל השני"

למרות התחזית האופטימית, החוקרים אשר מייעצים לממשלה מזהירים כי עוד 200 בני אדם ימותו עקב הנגיף בשבועות הקרובים
אנגלינה יוסים | 
תקופת משבר הקורונה (צילום pixabay)
מסתמן כי הושגה שליטה בגל השני של התחלואה בקורונה – כך קבע היום (חמישי) דו"ח של חוקרי אוניברסיטת ירושלים המייעצים לממשלה בהתמודדות עם הנגיף. זאת עקב בהתייצבות במספר המאושפזים במצב קשה ובינוני. במקביל לזה טענו החוקרים כי מספר הנדבקים הגבוה דורש המשך הקפדה, אך אין צורך לבצע צעדי החמרה נוספים. אך צפויה תמותה של 200 בני אדם בשלושת השבועות הקרובים.
נכון לעכשיו, מקדם ההכפלה בהדבקה ירד מתחת ל-1 וממשיך במגמת ירידה. לדברי החוקרים, "הצעדים שננקטו לבלימת המגיפה הובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה והגידול במספר המאושפזים". עדיין קיים חשש מהתפרצות משנה. בנוסף מסרו החוקרים כי "החשש ממצב של אי ספיקה בבתי החולים מתרחק משמעותית".
לדעתם של החוקרים, השיפור התרחש כתוצאה מאיסור התקהלויות, "בכך ישראל הצליחה להימנע מסגר מלא למרות התפרצות רחבת היקף. עדיין מודגשת חשיבות הגבלת התקהלויות בחלל סגור". עוד הוסיפו החוקרים ממכון רקח לפיזיקה של האוניברסיטה העברית ומבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית ושל הדסה כי "למרות שיאים בהדבקה בימים האחרונים, יש הפחתה בכמות הנדבקים הממוצעת".
1,968 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה וארבעה נפטרו מהנגיף. בכך, עלה מספר המאומתים לנגיף בישראל ל-68,769 ומספר המתים ל-497. מספר החולים המאומתים כעת הוא 32,756, מהם 336 במצב קשה, כאשר 99 מונשמים.
שר הבריאות, יולי אדלשטיין ושר הביטחון, בני גנץ, שוחחו על הסרת המגבלות להתמודדות עם התפשטות מגפת הקורונה במהלך סוף השבוע. אדלשטיין את התנגדותו לסגר הכללי המוטל במהלך סוף השבוע, שצפוי לסגור את החנויות, הקניונים והמסעדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה