מדדים ומחקרים

סקר: מרבית הציבור הערבי תומך בסגר למרות הפגיעה הכלכלית

סקר שערך הערוץ הערבי בשיתוף אתר PANET מציף תחושות קיפוח ואכזבה קשות בציבור הערבי סביב מידת השוויון לה זוכים מהמדינה בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה, כמו גם פסימיות בנוגע ליכולת להתאושש ממנו ואכזבה מהתנהלות חברי הכנסת הערביים במשבר
ניר קומם | 
הכלכלה הישראלית התכווצה (צילום unsplash)
התפשטות נגיף הקורונה פגעה בחברה הערבית בישראל בצורה קשה, כאשר נתוני האבטלה ביישובים הערביים קפצו במאות ואלפי אחוזים ועסקים רבים עומדים בפני סגירה. בסקר שערך הערוץ הערבי ואתר Panet, בו השתתפו כ - 3,900 נשאלים מבני ובנות המגזר, נמצא כי 74% אחוזים מהמשיבים סבורים כי יש להטיל סגר מיידי שיבלום את ההתפרצות המתחדשת גם במחיר של הקפאת המשק, ורק 26% מהמשתתפים ענו כי יש להימנע מסגר נוסף בכל מחיר.
שאלות נוספות שבוחנות את תחושתם של ערביי ישראל ביחס לטיפול במשבר העידו בעיקר פסימיות וקיפוח: כאשר נשאלו בנוגע לסיכוי של בעלי עסקים ערביים להתאושש מסגר נוסף במידה ויהיה כזה, 77% ענו שהסיכוי להתאושש ממנו יהיה נמוך, ואילו רק 23% ענו שקיים סיכוי גבוה להתאוששות. כשנשאלו לגבי תחושותיהם בנוגע לשוויון בטיפול באזרחים שנפגעו במשבר, 64.5% מהמשיבים ענו כי הם חשים כי שערביי ישראל מקופחים, ואילו 35.5% השיבו כי הם חשים שווים ביחס לשאר האוכלוסייה.  
בנוגע לתפקודם של חברי הכנסת הערביים בשלושת החודשים האחרונים, 67% ענו כי אינם מרוצים, ואילו רק 33% ענו כי הם מרוצים מתפקודם.
באשר לשאלה "מי אשם בכניסתה של ישראל לגל שני מוקדם מהצפוי?", 43% ענו כי הממשלה אשמה, 39% ענו כי הציבור אשם והשאר ענו כי אף אחד לא אשם. בהמשך, כשנשאלו לגבי מידת האופטימיות אותה הם חשים סביב ההתמודדות של משרד הבריאות עם הקורונה במגזר הערבי, 54% ענו כי הם פסימיים ו-46% ענו שהם אופטימיים.
נווארה ג'אבר, עורכת אתר Panet, הגיבה לתוצאות הסקר ואמרה כי "הציבור הערבי בישראל הינו חלק אינטגרלי מכוח העבודה בארץ, במגוון רחב של תחומים. חשוב לתת לו ביטחון וסיוע כמו לכל המגזרים והקבוצות, הן לשכירים והן לעצמאיים. אנו רואים הבנה בקרב החברה הערבית כלפי המשבר, השלכותיו ובעיקר רואים חשש מתוצאותיו. כמו כולם, הם רוצים להרגיש שווים באופן הטיפול של הממשלה במשבר ולא לחוש מופקרים מאחור ושעליהם להתמודד עמו לבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה