מדדים ומחקרים

סקר המנהלים הגדול: כשליש מעידים על פגיעה נפשית כתוצאה מעבודה מהבית

35% מהמנהלים שעובדים מהבית ציינו כי זו משפיעה לרעה על מצב רוחם. כ-15% דיווחו על רמת עצבנות גבוהה, ו-7% דיווחו על כעס ותוקפנות. עם היציאה מהסגר, כ-47% מהמנהלים מדווחים על שיפור במצב הרוח
שרון טל | 
עבודה מהבית בזמן הקורונה (צילום freepik)
משבר הקורונה אילץ חברות רבות לעבור לעבודה מהבית. הריחוק החברתי והעבודה העצמית ללא אינטראקציה פיזית עם שאר העובדים, מביאה עמה השלכות רבות, לא רק על העובדים אלא גם על הגורמים הניהוליים באותן חברות.
מסקר מיוחד שביצעה חברת המידע העסקי Coface Bdi בקרב 280 מנהלים, עולה כי אחד מכל ארבעה (כ-25%) מנהלים במשק הישראלי חש חרדה ומצוקה רגשית בעקבות המצב ברקע משבר הקורונה. אולם הם מצליחים לתפקד תחת הלחץ ואף משדרים אופטימיות לעובדיהם. זאת למרות שכ-25% מרגישים חרדה ומצוקה רגשית, וכ-69% מרגישים חשש מסוים עמו הם מצליחים להתמודד ואינו פוגע בתפקוד האישי והעסקי.
משבר הקורונה הביא עמו עלייה במפלס הלחץ והעצבנות בקרב המנהלים. בקרב כמעט 15% מהם רמת העצבנות גבוהה עד גבוהה מאוד ו-7% אף מרגישים כעס ותוקפנות. על חלק ניכר מהמנהלים המשבר השפיע על איכות השינה – 17% דיווחו על איכות שינה נמוכה-נמוכה מאוד, ואצל 51% מהם השינה רק "סבירה".
עבודה מהבית פוגעת במצב הרוח של כשליש מהמנהלים
השהות הממושכת בבית מביאה עמה לא מעט קשיים, 35% מהמנהלים שעובדים מהבית ציינו כי זה משפיע לרעה על מצב רוחם, ו-55% השיבו כי לא היה שינוי בהרגשה. עם היציאה מהסגר, כ-47% מהמנהלים מדווחים על שיפור במצב הרוח.
לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi: "ממצאי הסקר מעלים תמונה אופטימית וחיובית למדי באשר למצב רוחם של המנהלים במשק, אך יש לציין כי מדובר באנשים שעבודתם ופרנסתם נותרה יציבה והם לא נפגעו ממשבר הקורונה בהקשר זה, לעומת כמיליון מובטלים ועובדים שיצאו לחל"ת. המנהלים בשוק הפרטי נוכחו לדעת כי למרות המצב הקשה הם מצליחים להחזיק את הראש מעל המים, והם מבינים כמובן שכמנהלים שיש תחתם עובדים אין להם את הפריבילגיה לשקוע בייאוש מחשש שהדבר עלול לפגוע ביכולת לעבוד ו'להדביק' את שאר העובדים. מנהלים שהשכילו להבין את השפעת המשבר על העובדים ושידרו להם חיוביות, ביטחון תעסוקתי ורוגע, ובאופן כללי מנהלים שהתאימו עצמם למציאות החדשה - הם הראשונים לראות תוצאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה