מדדים ומחקרים

יום הרווקים הסיני: הרגלי הקניות של הישראלים חושפים גידול ברכישות ובהיקף המוצרים

מחקר שבדק את נתוני הרכישות של הישראלים באתר עלי אקספרס מצא כי אחד מכל 7 ישראלים רכש בממוצע 4 מוצרים בעסקה אחת. סכום הרכישה הממוצע גדל ב-25%. כמעט חצי מההכנסות באו מתחומי הסלולר, האלקטרוניקה והמחשבים 
מערכת ice | 
רכישות אונליין (צילום pexels ,freepik)
חג הרווקים הסיני זהו יום המוקדש כולו לחגיגות חיי הרווקות בסין. התאריך שנבחר לייצג את החג הוא ה- 11/11, ולא בכדי, שכן הסיפרה 1 מסמלת אדם יחיד. רווק, במילים אחרות. בשנים האחרונות, ענקית הקמעונאות הסינית 'עלי אקספרס' זיהתה את הפוטנציאל השיווקי של החג הזה והצליחה למנף אותו למעין "בלאק פריידי" חדש שבו היא מציעה מוצרים במבצעים מיוחדים, עבור כלל צרכני האונליין מסביב לעולם.
גברים נשואים ומבוגרים מחפשים מוצרי אלקטרוניקה
במחקר שערכה חברת שופ אנליטיקס, בבעלות משותפת של קבוצת יפעת ונתי יעקבי, נמצא כי מתוך כלל הישראלים אשר רוכשים מוצרים ביום הרווקים הסיני מאתר עלי אקספרס, כ-14% מהם ביצעו רכישות של 4 מוצרים בממוצע מהאתר. כתוצאה מכך, היקף העסקאות באתר צמח פי 13 באותו יום בהשוואה ליום עסקים רגיל, בעוד סכום רכישה ממוצעת גדל מ-45 שקל עד ל-57 שקל (צמיחה של 25%). 
בקטגוריות המוצרים שנרכשו באתר עלי אקספרס על ידי ישראלים ביום הרווקים הסיני, בולטים (ולא במפתיע) מוצרים מתחומי הסלולר, אלקטרוניקה ומחשבים שהיוו כ-43% מההכנסות עבור האתר. 11% מהמוצרים שנרכשו נמנים עם תחום ההלבשה וההנעלה, בעוד שאר המוצרים משתייכים למחלקות כלי בית, כלי עבודה, משחקים וצעצועים, מוצרים לתינוקות, אביזרי ספורט וזוהי רק רשימה חלקית.
באשר לפילוח הדמוגרפי של הצרכן הישראלי ביום הרווקים הסיני, במחקר של חברת שופ אנליטיקס נמצא כי על 70% מסך ההכנסות עבור האתר אחראים גברים. באשר לשכבת הגיל, נמצא כי על 30% מההכנסות ביום הרווקים הסיני אחראים בני 35-44. אך אולי הנתון המפתיע ביותר, והאירוני משהו, הוא שמתוך סך כל הרווחים של אתר עלי אקספרס באותו יום רווקים סיני –  על 64% אחראים בכלל אנשים נשואים, לעומת 16% בלבד מקבוצת הרווקים. כך עולה מנתוני המחקר שערכה חברת שופ אנליטיקס.
חודשי סוף השנה הפכו בשנים האחרונות ל-"חודשי חגי הצרכנות הכלל עולמיים"  שחלחלו לשגרה הבינלאומית כלל רשתות השיווק הגדולות בעולם. מבין החגים הללו נמצאים בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, פריים דיי ויום הרווקים הסיני. חג הצרכנות הקרוב זהו "סייבר מאנדיי" שחל ב-30 לנובמבר לאחר חג ההודיה בארה"ב.  
נתי יעקובי מנכ"ל ושותף בשופ אנליטיקס: "עלי אקספרס התאושש לאחר האטה בגל הראשון של הקורונה והוא ללא ספק האתר הפופולרי לרכישות באונליין בישראל כשהוא עוקף כל אתר אחר במספר הקניות היומי בו. מדובר באתר שמציע סחורה זולה יחסית המיוצרת במזרח הרחוק, והישראלים כאמור מצביעים בהתלהבות במקלדת ובפייפאל".

נתי יעקובי. מנכ"ל ושותף בשופ אנליטיקס. צילום: צחי שמש
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה