מדדים ומחקרים

דירוג חברות האשראי: מי סיכמה את הרבעון השלישי עם הגידול הגבוה ביותר ברווח הנקי?

החברות ספגו מכה קשה במשבר הקורונה וסיכמו את השנה במגמה שלילית עם פגיעה ברווח הנקי. ברבעון השלישי לעומת זאת, אחת החברות הצליחה להתעלות ולסכם בצמיחה 
שרון טל |  2
לוי הלוי רון וקסלר רון פאינרו (צילום רמי זרנגר סיון פרג' בני גמזו לטובה)
בתמונה: לוי הלוי מנכ"ל CAL (רמי זרנגר), רון וקסלר מנכ"ל ישראכרט (סיון פרג'); רון פאינרו מנכ"ל MAX (בני גמזו לטובה) 
חברות האשראי הגדולות בישראל – CAL, MAX וישראכרט, פרסמו את דוחות הרבעון השלישי שלהן לשנת 2020, כשאלו חושפים את הפגיעה הממשית ברוב הענף. שתיים מתוך שלוש החברות – מקס וישראכרט, צנחו בלמעלה מ-20% ברווח הנקי שלהן לרבעון, לעומת חברת כאל, שדווקא הצליחה לרשום זינוק בשונה מהמתחרות.
במקום הראשון כאמור, חברת CAL בניהולו של לוי הלוי, סיכמה את הרבעון השלישי עם זינוק של 22% ברווח הנקי, עם 71 מיליון שקל רווח נקי, לעומת 58 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במקום השני חברת MAX בניהולו של רון פאינרו, שרשמה רווח נקי של 21 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020, לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2019.
ישראכרט בניהולו של ד"ר רון וקסלר, היא החברה שמחזיקה במקום השני בהיקף הרווח הנקי, אך נדחקת למקום האחרון בדירוג לאחר שרשמה ירידה של 26% ברווח הנקי. הרווח של החברה ברבעון השלישי של 2020 נאמד בכ-61 מיליון שקל, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
 
מי חברת האשראי האיתנה ביותר מתחילת השנה?
הגידול בהוצאות להפסדי אשראי מתחילת השנה הכניס את חברות האשראי למגמה שלילית. אך ישראכרט בניהולו של רון וקסלר היא חברת האשראי שספגה את הנזק הקטן ביותר באופן יחסי, עם רווח נקי של 135 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה וקיטון של 42.5% ברווח הנקי.
במקום השני, חברת האשראי CAL בניהולו של לוי הלוי, שהרווח הנקי שלה נחתך בכמעט חצי (-47%). הרווח הנקי של CAL בתשעת החודשים הראשונים של 2020 נאמד בכ-87 מיליון שקל, לעומת 149 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מי שנדחקת למקום השלישי היא MAX בניהולו של רון פאינרו, שרשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2020 רווח נקי של 32 מיליון שקל, לעומת 102 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בצניחה של כ-68.6%, מה שמותיר את MAX במקום האחרון.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקס חברה גמורה
    מו 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקס אבד עליה הקלח. חברה לא יעילה, לא חושבת מחוץ לקופסא
    סגור
  • למה ? (ל"ת)
    אורן 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור