מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על ברנרד ארנו

ברנרד ארנו, האיש העשיר באירופה שמחזיק ביותר מ- 70 מותגי פרימיום ובינהם לואי ויטון. בשנת 2019 רכש את מותג התכשיטים האמריקאי Tiffany%co עבור 16 מיליארד דולר, אך יש עוד כמה דברים שלא ידעתם עליו

בן רז |  1
ברנרד ארנו (צילום facebook)
ארנו נולד בעיר רובה שצרפת, לאחר שהשלים את לימודי התיכון התקבל לאקול פוליטקניק (בית הספר להנדסה) וסיים את לימודי ההנדסה, עם סיום לימודיו התחיל להתחיל בעבודה של אביו. בשנת 1976 הוא ואביו מכרו את חטיבת הבניין במחיר של 40 מיליון פרנק צרפתי ולשנות את מוקד העיסוק של החברה לנדל"ן ובמהרה ארנו החליף את אביו בתפקיד נשיא החברה.
בשנות השמונים היגר ארנו לארצות הברית ושם הקים את חברת הנדל"ן פרינל שבנתה דירות בפלורידה, עם זאת לא זכה להצלחה עסקית יתרה בתחום זה. לאחר שלוש שנים החליט ארנו לחזור לצרפת והפך למנכ"ל חברת פיננסייר אגאשה, המשווקת מוצרי יוקרה. ארנו רכש את חברת הטקסטיל בוזה שנקלעה למשבר, הוא מכר את כל נכסי החברה למעט שני מותגים חשובים: מותג היוקרה כריסטיאן דיור ועוד חנות כלבו פופולארית מקומית.
ב1987 ייסד את תאגיד LVMH זמן קצר לאחר מכן הוא ניצל את היום שבו נפלו מדדי הבורסה בשיעורים חסרי תקדים לביצוע רכישות ענק במניות והגיע להחזקה של 43%. ארנו פיטר את רוב דרג ההנהלה ומינה את אביו ליו"ר מועצת הפיקוח עוד בטרם התמנה ליו"ר החברה ומנהלה. בשנת 2007 רנו רכש 10.68% ממניות רשת המרכולים הצרפתית המובילה קארפור, שהיא ספקית המזון השנייה בגודלה בעולם.
מאז ארנו מככב ברשימת העשירים של מגזין פוברס, כרגע ארנו הוא האיש העשיר באירופה והאיש הרביעי באושרו בעולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם עשיר וגם מוערך (ל"ת)
    יגאל 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור