מדדים ומחקרים

ל"ג בעומר: עד כמה גבוה היה זיהום האוויר?

לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, זיהום האוויר ברחבי הארץ כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר היה גבוה הלילה בשיא עד פי 7.3 בהשוואה ליום בהיר, בחלק מהערים נרשמה ירידה בהשוואה לשנת 2019
מערכת ice |  1
לג בעומר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
על אף תנאי מזג אוויר קשים, היעדר רוח ותנאים אטמוספריים שגורמים לכליאת המזהמים ("האוויר עומד") ששררו ביממה האחרונה, נרשמה ירידה בזיהום האוויר באזורים רבים בארץ בל"ג בעומר 2021 בהשוואה לזיהום האוויר בשנים הקודמות.
על פי המשרד להגנת הסביבה, ניתן לראות זאת על פי התוצאות בכ-180 תחנות הניטור של המערך הארצי לניטור אוויר הפזורות ברחבי הארץ  וכן בהפחתה בריח החריף המוכר גם בימים שלאחר המדורות. יחד עם זאת, תנאי מזג האוויר הקשו על פיזור מזהמי האוויר.
ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה, כי ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימים נרשמו ברוב הישובים בלילה שבין ה-29 באפריל ל-30 באפריל בהשוואה ליום בהיר. עליות הריכוזים החלו בשעות הערב, והגיעו לשיא בין 22:00 ל-5 הבוקר.
השיא נרשם בתחנת אלעד שם נרשמו זיהום אוויר של פי 7.3 מיום בהיר. בערים חיפה ובני ברק חלה ירידה, כאשר בחיפה באזור שכונת נווה שאנן, נרשם זיהום אוויר של פי 0.8 מיום בהיר, וזאת אל מול נתוני 2019 אז היה בעיר פי 1.2. כך גם בעיר בני ברק שירדה משמעותית מזיהום אוויר של פי 11.1 ל-5.4.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניסוחים של תקשורת אג'נדה, לא של תקשורת אמת
    אתר פח. 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החליטו מראש לתקוף את המדורות, ונוסח בהתאם.
    סגור