מדדים ומחקרים

איפה כדאי להשקיע יותר: בנדל"ן או בבורסה?

מחירי הנדל"ן זינקו בכמעט 10% מתחילת השנה, ומשקיעי הנדל"ן חוגגים. אבל האם באמת השקעה בנדל"ן מביאה תשואה גבוהה יותר מאשר תשואה בבורסה?
מערכת ice | 
מניות (צילום pixabay)
מחירי הדיור מזנקים, ושוק הנדל"ן בוער, אבל האם השקעה בנדל"ן עדיפה יותר על פני השקעה בבורסה? ואיפה התשואה הייתה גבוהה יותר?
הפרשן הכלכלי של חדשות 13, מתן חודורוב, השווה בין התשואות בבורסה ובין הנדל"ן מתחילת 2021 (ינואר) בתכנית "שש עם אמנון לוי" והתוצאות מפתיעות: "הבורסה השאירה אבק לכל שוק הדיור", אמר חודורוב.
על פי הנתונים, שוק הדיור זינק ב-9% מתחילת השנה. אבל בהשוואה לבורסה: מדד ת"א 35  הכולל את ה-35 חברות הגדולות בבורסה, זינק מתחילת השנה ב-24%, מדד 125 - זינק ב-22%, ואם נשווה לנאסד"ק האמריקאי שכולל את כל מניות הטכנולוגיה, נראה תשואה של 19%. 
כך, שאמנם העלייה בשוק הדיור שהגיעה תוך שנה היא בשורה לא טובה לצעירים שרוצים להגיע לדירה, עבור המשקיעים עדיין מדובר בהשקעה יציבה של 9%, במיוחד אל מול התנודתיות של הבורסה, או הירידה שחלה בתקופת הקורונה. 
עוד יתרון לנדל"ן, למרות שהבורסה מביאה תשואה גבוהה יותר, הוא המיסוי. בנדל"ן אין מיסוי מהשקל הראשון, וכך 5,000 השקל הראשונים ברווח פטורים ממס, בזמן שבבורסה גם רווח של שקל אחד מספיק כדי לשלם מס של 25%, והמיסוי על שוק ההון יותר כבד.
לסיכום, המשקיע הפוטנציאלי צריך לבחור בין תשואה גבוהה פי 2.5 כמעט מנדל"ן, שיוכל למצוא בבורסה, לבין השקעה פחותה יותר אך יציבה יותר ובפחות מיסוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה