מדדים ומחקרים

ירושלים, אשדוד או ב"ש? זו העיר הכי ענייה בישראל

על פי דו"ח העוני 2020, ירושלים סובלת מתחולת עוני של 42%, כאשר בהמשך הרשימה שתי הערים הדרומיות. שיעור המשפחות באי ביטחון תזונתי ירד ועומד על כ-16.2% מהאוכלוסייה עדיין העוני הסובייקטיבי 
כפיר אדר |  4
עוני (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי)
דו"ח העוני ל-2020 נחשף היום (רביעי) ולפיו שיעור המשפחות באי ביטחון תזונתי ירד ועומד על כ-16.2% מהאוכלוסייה עדיין העוני הסובייקטיבי (שיעור האנשים שחשו עניים בשנה האחרונה) עומד על 12.2% מכלל האוכלוסייה והפער הגדול ביותר נמצא בקרב האוכלוסייה הערבית.
כמו-כן, שיעור הוויתור על הוצאות ומוצרים חיוניים הראה כי רבע מכלל משקי הבית מדווח שהוא לא מצליח לכסות את כל ההוצאות החודשיות הנדרשות. 30% דיווחו על וויתור על תחביבים או פעילות פנאי, וכ-10% וויתרו על טיפול רפואי בשנת 2020. 
מתוך הערים הגדולות ביותר, ירושלים ניצבת בראש הערים העניות ולאחר מכן מחוז יהודה ושומרון והעיר אשדוד, אחריהן ברשימה באר שבע. הביטוח הלאומי ממליץ להעלות את הקצבאות המשמשות רשת ביטחון אחרונה למשפחות מעוטות הכנסה או משפחות שנקלעו למצוקה כלכלית זמנית: הבטחת הכנסה, קצבת זקנה ודמי אבטלה. 
שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן: "הדבר  שבולט יותר מכל בדו"ח העוני הוא שכשהמדינה מתערבת ויש לה מדיניות רווחה  - היא מסייעת לאוכלוסיות חלשות ומוציאה אותן מהעוני. אני צמחתי בפריפריה, אני רואה כל יום את האנשים, את הסיפורים מאחורי המספרים שמופיעים בדו"ח. אם יש משהו שמדיר שינה מעיניי זה עוני ואי שוויון ולכן הדו"ח מחדד לי שהצעדים שנעשו לטובת האוכלוסיות החלשות כמו המשך הסדר כפל קצבאות, הרפורמה בזכויות הנכים, הטבות למובטלים החוזרים למעגל העבודה, סיוע לאזרחים הוותיקים ועוד יבואו לידי ביטוי ויוציאו, הלכה למעשה, אוכלוסיות חלשות מהעוני. זו השליחות שלי". 
 
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הסביר: "כבר מפרוץ משבר הקורונה, הביטוח הלאומי הבין את גודל האירוע וקיבל החלטות חברתיות וסוציאליות כמו מתווה החל"ת, במקביל לקידום חקיקה המסייעת לאוכלוסיות שנקלעו למצוקה כמו גילאי 67+, משפחות חד הוריות, זכאים להבטחת הכנסה וכיו"ב, שהצילו מאות אלפי משפחות מעוני, והציבו את מדינת ישראל בסמוך לממוצע של מדינות ה-OECD בהשקעה באזרחים בתקופת המשבר. ההשקעה בקצבאות לטובת האזרחים הזקוקים לכך היא מחויבת המציאות במקביל לפעולות לעידוד תעסוקה. מגפת הקורונה היוותה קריאת השכמה לחברה הישראלית בנוגע לצורך בביטוח לאומי עצמאי, ויציב המעניק רשת ביטחון סוציאלית  ומקדם מדיניות רווחה לאלו הזקוקים לכך – זהו המצפן האנושי והכלכלי בחברה מתוקנת.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעט מידי ביחס לשכר של חברי הכנסת
    רות 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעג לרש .יוקר המחיה עולה ויעלה וישחק את כל התוספות . ואתם קנופיה של מאפיה ולכם. מנסים להרשים את המעונים
    סגור
  • 2.
    סיפורי עמבה...
    חחח 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פתרון קל: 1.ערבים-טרנספר 2.חרדים -אל תפריעו להם זה הכל שחור אצלם 3.פריפרייה -טוב נו שיהיה קצת למי לתת שרותי רווחה
    סגור
  • 1.
    ולמרות שבטבלה תל אביב בולטת בראש, בגוף הכתבה היא לא מוז
    ואשדוד והשומרון כן 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין....
    סגור
  • לא מרחם עליהם
    ישראל 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שבוחר לגור בעיר היקרה בעולם ולשלם סכומים חסרי שחר על שכירות דירה, שברוב המקרים בקושי ראויה למגורים, יש לו בעיה בשיקול הדעת.
    סגור