מדדים ומחקרים

אפל או סמסונג – מי המנצחת בשוק הסמארטפונים באפריל?

הגלקסי החדש, שמשלב גם את העט מסדרת נוט, הוא להיט ענק – אבל הוא עדיין מפסיד בענק למתחרה, שזוכה לניצחון כפול על סמסונג בשוק הסלולר אפילו כאשר החברה האמריקאית משתרכת לכאורה אחרי הענקית הקוריאנית
יאיר מור |  6
סמסונג, אייפון (צילום pixabay, unsplash)
חברת המחקר Counterpoint חשפה היום (רביעי) את רשימת עשרת דגמי הסמארטפונים הנמכרים בעולם בחודש אפריל 2022, שמצביעה על מספר נתונים מעניינים בעולם הסלולאר. 
הנתון הבולט ביותר הוא הניצחון הענק של אפל, שלמרות שנתח השוק העולמי שלה בתחום עומד, לפי נתוני קאונטרפוינט, על 15.4% בשקלול 8 הרבעונים האחרונים, לעומת ממוצע של מעל 20% לסמסונג, ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר היא מאיישת מחצית מהמקומות – מהמקום הראשון עד המקום הרביעי, בתוספת המקום השביעי. סמסונג, לעומת זאת, מסתפקת בארבעה מקומות (5, 6, 8 ו-9), למרות נתח השוק הכללי הגבוה יותר שהיא מחזיקה, ושיאומי, המחזיקה במקום השלישי במכירות הכלליות, מסתפקת בדגם אחד בלבד במקום העשירי ברשימת הדגמים הפופולאריים ביותר של חודש אפריל.
 
בנוסף, מבט על רשימת הדגמים שופך אור על תופעה מעניינת: הדגם הנמכר ביותר של אפל הוא אייפון 13 הרגיל עם 5.5% מכלל המכירות בעולם; במקום השני אייפון 13 פרו מקס, הדגם היקר ביותר של החברה, עם 3.4%; אייפון 13 פרו הקצת פחות יקר עם 1.8%; אייפון 12 הרגיל (הדגם היחיד ברשימה שהיה בה כבר לפני שנה!) עם 1.6%; ואייפון SE המוזל החדש עם 1.4%. כלומר: הדגם הנמכר ביותר של אפל הוא הדגם ה"רגיל", כאשר אחריו שני הדגמים היקרים יותר ובסוף הדגמים הזולים – כאשר יוצא הדופן הוא אייפון מיני, שכלל לא נמצא בעשירייה, מה שמסביר מדוע לאחרונה דווח כי אפל החליטה לבטל אותו לחלוטין ולא להציג דגם מוקטן בסדרת אייפון 14, שתוצג בסתיו הקרוב.
בניגוד מוחלט למצב אצל אפל, אצל סמסונג המכשיר הנמכר ביותר הוא המכשיר היקר ביותר (אם לא כוללים את המכשירים המתקפלים האולטרא-יקרים ואולטרא-ניסיוניים בספירה) – גלקסי S22 אולטרא; אך אחריו לא נמצאים הדגמים האחרים של סדרת הדגל גלקסי S, אלא המכשירים הזולים ביותר של החברה: גלקסי A13, גלקסי A03 Core וגלקסי A53. כך גם אצל שיאומי, שהדגם הנמכר ביותר שלה הוא רדמי נוט 11 – אחד המכשירים הזולים ביותר שלה. כל המכשירים הללו מלבד A53 עולים פחות מ-1,000 שקל, וגם הוא עולה בחנויות הכי יקרות בישראל פחות ממחיר המינימום של אייפון SE, המכשיר הזול ביותר של אפל.
 
מכאן, שהניצחון של אפל גדול הרבה יותר מכפי שנראה במבט ראשון: לא רק שהמכשירים שלה מדורגים גבוה יותר מהמתחרים ותופסים יותר מקומות בעשירייה הראשונה, אלא שכל המכשירים הפופולאריים שלה הם כאלה בעלי שולי רווח גבוהים בהרבה מאלה של המכשירים הפופולאריים של המתחרות. מדובר בתזכורת נוספת לסיבה שאפל לא באמת מתאמצת לייצר מכשירים "זולים" ואינה מודאגת מכך שסמסונג נהנית מנתח שוק גבוה יותר – מפני שבשורה התחתונה, אפל נהנית מרווחים גבוהים בהרבה דווקא משום שהיא לא מוכרת מכשירים שיכניסו לכיסיה העמוקים ממילא פחות כסף.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    טמטום מוחלט
    אנונימי 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקחת את הכתב הזה ולפטר אותו. מי נתן לך לכתוב כתבה כזאת או בכללי לכתוב כל כתבה?? מה זה "אולטרא"? קצת "עברית". ומה זה הבעת העמדה הברורה הזאת בנוגע לחברות. ביקשנו כתבה אובייקטיבית כמו שהכותרת מרמזת!!! אבל כידוע, אתר אייס וכותרות זה סיפור אהבה איום ונורא. הרי ידוע שאתם מתמצאים בכותרות קליקבייט מטופשות. דבילים.
    סגור
  • 4.
    פעם זה היה חשוב היום כבר לא
    ב.ב 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב החברות נותנות את אותו דבר מה שנשאר זה מחיר והחזקה טל של 700 שווה לוח של 3000 עושים את אותו הדבר תתרכזו ההחזקה למחיר הקניה
    סגור
  • 3.
    אנונימי
    אנונימי 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נכון סמסונג הרבהההההה יותר טובים מאפל
    סגור
  • 2.
    אפל או סמסונג
    רמי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה מענין לו הוכנס יחס המכירות בארץ
    סגור
  • אנונימי
    אנונימי 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמסונגגגגגגג
    סגור
  • 1.
    מעניין.. אבל דבר נוסף מעניין יותר..
    אבי 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסמסונג יצא בפברואר 2022, כך שהיה צריך להיות גל רציני של רוכשים בתקופה האחרונה.. אפל נמצאת חודשיים לפני השקת סדרת המכשירים הבאים שלה.. יהיה נחמד לשמוע עוד 4-5 חודשים מה הנתונים אומרים.. לדעתי האחוזים לטובת אפל יעלו אפילו ליותר..
    סגור