מדדים ומחקרים

מחקר מדאיג: ייתכן שנגיף הקורונה מסתתר במקפיא שלכם

מחקר חדש שנערך בארצות הברית חשף כי נגיף הקורונה יכול להיתפס על מוצרי בשר, עוף, ודגים ולשמור על עצמו בקור החזק שבמקפיא לתקופה של לפחות 30 יום
מערכת ice |  3
נגיף הקורונה (צילום freepik)
מחקר חדש שנערך על ידי צוות רפואה מאוניברסיטת קמפבל בארצות הברית מצא כי נגיף הקורונה יכול "להסתתר" בתוך מוצרי בשר קפואים. באופן שכזה חיי הנגיף יכולים להתארח לכ- 30 יום לפחות.
 
במחקרם, החוקרים בחנו מוצרי עוף, בקר, ודגים, ואחסנו אותם במקררים בטמפרטורה של 39.2 מעלות פרנהייט ובמקפיאים ב-4 מעלות פרנהייט. הם חשפו את הבשר לנגיפים פונדקאים בעלי חלבוני ספייק דומים לנגיף SARS-CoV-2 אבל פחות מזיקים לאנשים.
 
הצוות מציין שהם החלו במחקרם לאחר ששמעו דיווחים על התפרצויות נגיף הקורונה באזורים בדרום מזרח אסיה שלא היו להם תיעוד קודם של העברה בקהילה. אמילי ביילי, שהשתתפה בצוות המחקר אמרה שמעקב אחר נגיף הקורונה באותן קהילות "הצביע על כך שמוצרי בשר ארוזים, המיוצרים באזורים שבהם SARS-CoV-2 הסתובב, יכול היה להיות המקור לנגיף".
 
יש לציין כי החוקרים אומרים שהנגיפים הללו מושפעים גם מעוצמת הקור, ככל שקר יותר כך הם ישרדו לאורך זמן רב יותר. כלומר מסתבר ש-COVID עמיד עוד יותר בפני הקור. לסיום אמרה בילי: "נדרשים מאמצים מתמשכים כדי למנוע זיהום של מזון ומשטחי עיבוד מזון, ידי עובדים וכלים לעיבוד מזון כגון סכינים", והוסיפה "יש לטפל בחוסר, או חיטוי לא הולם של מזונות אלה לפני האריזה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הנגיף נמצא בכל מקום, בעצים, בים, באוויר, באוכל
    צודקים 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבגדים ... בכל מקום! אבל בעיקר בטלוויזיה, בתשקורת ובערוצי החראשות.
    סגור
  • 2.
    נכות
    יהונתן 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלאס עם המחקרים, תמותו כבר
    סגור
  • 1.
    תעלול?
    האג 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה תעלול שנועד לגרום לנו להאמין שהנגיף לא ברח ממעבדה? ברח גם ברח (או שמא שוחרר!!).
    סגור