מדדים ומחקרים

דו"ח הלמ"ס: זה ענף שרשם עלייה בפריון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרמה נתונים אודות מדדי הפריון בענפי מסחר שונים בישראל. עלייה בפריון של 2.9 5 בסך כל ענפי התעשייה 
מערכת ice | 
עלייה במספר מחפשי העבודה (צילום vecteezy, פלאש 90)

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (חמישי) נתונים מעודכנים אודות מדדי הפריון במספר ענפים כלכלים. בפילוח נתוני החודשים מרץ-מאי השנה, בהשוואה לחודשים שלפניהם דצמבר 2021- עד פברואר האחרון, חלה עלייה של 2.9% בסך כל ענפי הכלכלה, לאחר עליה של 4.5% בחישוב שנתי.
 


עוד מצביע דו"ח הלמ"ס על עלייה בפדיון ענפי התעשייה, הכרייה והחציבה בשיעור של 2.4% בחישוב שנתי לאחר ירידה של 0.2%. בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני , ותיקון כלי רכב מנועיים חלה ירידה בשיעור של 0.3% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 0.5%.

בסקירה אחרת של הלמ"ס, בה נבחן התוצר המקומי הגולמי, במחירים קבועים (לאחר ניכוי השפעת העונתיות), צוינה מגמת ירידה ברבעון הראשון של שנת 2022 ב-1.8% לעומת הרבעון הקודם, לאחר עלייה של 15.6% ברבעון הרביעי של 2021. כמו כן, התוצר המקומי הגולמי לנפש ירד ב-3.4% בחישוב שנתי.


יש לציין כי הירידה בתוצר המקומי הגולמי ברבעון הראשון של השנה באה בהמשך לעלייה החריגה ברבעון הרביעי, כך שהתוצר המקומי הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2022 עלה ב 9.0% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2021. עלייה חדה זו, שלא הייתה בעשרים השנים האחרונות שקדמו למשבר הקורונה, עדיין מביאה בחשבון את ההתאוששות מהמשבר.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה