מדדים ומחקרים

משתפים תמונות של ילדיכם ברשתות החברתיות? כדאי שתחשבו פעמיים

על פי מחקר חדש, הורים שמעלים תמונות רבות של ילדיהם חושפים אותם לסכנות רבות ברשת בעיקר לפדופילים שמנסים ל"צוד" אותם. אז מה הפתרון לכך?
מערכת ice | 
התעללות בילדים (צילום vecteezy)
בזמן שהעולם שלנו עבר שינוי מהותי בכל הנוגע להתפתחות הטכנולוגית, הורים רבים ואנשים מבוגרים מנסים לצמצם פערים, גם דרך העלאת תמונות רבות ברשתיות החברתיות. אבל חוקרים מאוניברסיטת מערב וירג'יניה מזהירים אמהות ואבות לחשוב פעמיים לפני שהם משתפים תמונות של ילדיהם.
לדברי לורל קוק, פרופסור לשיווק במכללת ג'ון צ'יימברס לעסקים וכלכלה, שיתוף היא בעיה הרבה יותר רצינית ונפוצה ממה שרוב ההורים מבינים. כשמישהו מפרסם תמונה באינטרנט, היא זמינה לאינספור אנשים לראות ולבדוק. מלבד שאלות ההסכמה והפרטיות שזה מעלה, זה גם עלול להשאיר ילדים פגיעים לסכנות רבות, ביניהם פדופילים שמסתובבים ברשת.
 
יש גם את המרכיב הביולוגי של המדיה החברתית שצריך לקחת בחשבון. אינטראקציות חברתיות חיוביות באינטרנט, כולל הערות ו"לייקים", מעוררות לעתים קרובות שחרור של דופמין במוח. דופמין מעורר תחושות של תגמול, וכתוצאה מכך מחזק את הנטיות במדיה החברתית. ככל שהורים מקבלים יותר לייקים על תמונות של ילדיהם, כך גדל הסיכוי שהם ימשיכו לפרסם.
בנוסף, גם מגפת הקורונה תרמה לכך ואנשים רבים, בעיקר מבוגרים שלא היה להם קשר לעולם הזה קודם לכן, החלו לשתף תמונות בסדר גודל גבוה בהרבה. מגמה זו, מסבירים החוקרים, העצימה עוד יותר את הסיכונים הכרוכים בשיתוף. 
 
ברגע שאתה משתף תמונה, העולם יכול לנצל אותה מטפלים רבים מניחים שהגדרות פרטיות קפדניות מבטיחות שתמונה תיראה רק על ידי מעטים נבחרים, אבל האמת הלא נוחה היא שברגע שתמונה מקוונת כל מי שצופה בה יכול גם לשמור ולשתף אותה ובכך עולה הסיכון של פדופילים כאלה ואחרים "לצוד" אותם. אז אולי לפני שאתם חושפים את ילדיכם מול כל העולם, כדאי שתשנו את הגדרות הפרטיות שלכם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה