מדדים ומחקרים

האינפלציה לא עוצרת: מדד ספטמבר עלה ב-0.2%

המדד עלה יותר מהתחזיות המוקדמות שצפו לעלייה של 0.1% בלבד; מתחילת השנה עלתה האינפלציה ב-4.3% והיא משקפת קצב שנתי של 4.6%
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90, vecteezy)
האינפלציה לא עוצרת. מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ספטמבר ב-0.2%, גבוה מהתחזיות המוקדמות שצפו מדד של 0.1% בלבד. מתחילת השנה עלתה האינפלציה ב-4.3% וקצב האינפלציה השנתי עומד על 4.6%, רחוק מאוד מיעד יציבות המחירים שעומד על 1% עד 3%.
אם כן, מי שחשב שבנק ישראל יוריד את הרגל מדוושת העלאות הריבית יכול לשכוח מזה ובנק ישראל, ונגיד הבנק, הפרופ' אמיר ירון, יאלץ להמשיך להעלות את הריבית כדי לבלום את ההתפרצות האינפלציונית שאנחנו רואים כרגע.
 
צריך לזכור שגם בארצות הברית האינפלציה הייתה גבוהה מהתחזיות המוקדמות ונראה שהעולם כולו הולך למתווה ריביות גבוה מכפי שהעריכו מוקדם יותר. כזכור, רק אתמול נרשמה עלייה חדה במדד המחירים לצרכן האמריקאי. מדד המחירים לצרכן בחודש ספטמבר עלה ב-0.4% לעומת התחזיות המוקדמות שצפו לעלייה של 0.3% בלבד. החוזים העתידיים על המדדים האמריקאים המובילים עברו מעליות קלות לירידה חדה של כמעט 2.7%.
כמו כן, גם מדד המחירים לצרכן של סין, עלה בספטמבר בקצב המהיר ביותר מזה יותר משנתיים, עם עליית מחירי בשר החזיר, כך מסרה ביום שישי הלשכה הלאומית הסינית לסטטיסטיקה. מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.8% בחודש שעבר לעומת השנה שעברה, בהתאם לציפיות מסקר של רויטרס. זה סימן את הקצב המהיר ביותר מאז עלייה של 3.3% משנה לשנה באפריל 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה