מדדים ומחקרים

דירוג ice: חמש הנשים המשפיעות בעסקים

לרגל יום האישה הבינלאומי, אתר ice עם הדירוגים של הנשים המשפיעות והמובילות בארץ בתחומן, בתקשורת, בטלוויזיה, בעסקים, וגם אלו שמעוררות השראה | הפעם: ה-5 של ice בעסקים
מערכת ice |  1
דינה בן טל אל על (צילום רונן דבש יוטיוב)
אתר ice מציג | דירוג הנשים המובילות בשוק העסקים בישראל
דינה בן טל-גננסיה עשתה היסטוריה כאישה הראשונה שנבחרה לתפקיד מנכ"ל חברת התעופה הישראלית אל על, אליו נכנסה באפריל 2022. לפני כן כיהנה במשך 14 שנים בתפקידים שונים בחברה, כסמנכ"לית המסחר וכראש אגף ניהול ההכנסות בחברה. בעבר הייתה שותפה בחברת הייעוץ טאסק וייעצה לאל על מבחוץ.
 
בן טל (49) היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. תחת ניהולה, אל על יצאה מהמשבר ומסיימת שנה פיננסית מוצלחת וחיובית ומשיקה תכנית אסטרטגית חדשה: ביצועי 2022 טובים מאלו של 2019, שיא של 283 מיליון דולר ביתרת המזומנים, ורבעון רביעי רווחי לראשונה מאז 2015. הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021. בשבוע האחרון עלתה לכותרות כשמנעה ביקורת על החברה בפרשת טייסי 777 ומיהרה לדאוג לזכייה מחודשת במכרז על טיסת רה"מ לרומא, בכל מחיר.
עינת גז מייסדת ומנכ"לית היוניקורן פאפאיה גלובל, הוכיחה באחרונה שוב שהיא פורצת דרך כאשר היתה המנכ"לית הראשונה הראשונה שהודיעה על הוצאת כספי החברה מישראל בעקבות הרפורמה המשפטית. חברת פאפאיה עוסקת בפיתוח מערכות מיחשוב מבוססות ענן לניהול מערכי כוח אדם בחברות גדולות. החברה מעסיקה ברחבי העולם 750 עובדים והגיוס האחרון שלה בשנת 2021 היה בהיקף כספי של 250 מיליון דולר, גיוס ששיקף לה שווי של 3.7 מיליארד דולר.
גז (42), בעלת תואר ראשון במנהל ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה הפתוחה, היא אמא לשלושה, שכולם נולדו לאחר שהקימה את פאפיה ב־2016. בנוסף לעיסוקיה היא מוצאת זמן גם להיות אושיית טוויטר ומובילה את מחאת ההייטק בישראל.
אתי בן-זאב, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, מובילה את חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים ב-6 השנים האחרונות. היא הצטרפה לבנק בשנת 2010 מיד עם שחרורה מצה"ל בדרגת סא"ל, לאחר 21 שנות שירות ביחידת 8200.
בשנותיה הראשונות בבנק ניהלה אתי (נשואה +2) את אגף תשתיות המחשוב ולאחר מכן את אגף הפיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, שם הובילה מהלכי שינוי ושדרוג מקצה לקצה של מערכות התשתית הטכנולוגיות של הבנק, יוזמות חדשניות רבות ואימוץ שיטות פיתוח מתקדמות. עם כניסתה לתפקיד מנהלת החטיבה, התוותה את הכיוון של הפיכת הבנק לחברה טכנולוגית, במטרה להבטיח שיהיה מוכן להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי העתיד וישמור על הובלה לאורך זמן.
אתי הניעה תכנית אסטרטגית רב שנתית של טרנספורמציה טכנולוגית לשיפור ה-Time to Market. במקביל לשילוב היכולות הטכנולוגיות החדשות הובילה רפורמה בשיטות העבודה תוך אימוץ שיטות אג'יליות ועבודה משותפת עם הגורמים העסקיים, תוך השפעה על דרכי העבודה ומודל ההפעלה של הבנק כולו. הנהיגה בחטיבה גם מהפכה בתרבות הארגונית, במסגרתה הפכה חטיבת הטכנולוגיה של הבנק להיות מרכז הפיתוח הטכנולוגי הגדול בישראל המונה מעל ל-1,500 עובדים.
אביבית מנה קליל, מנכ"לית משותפת בבית ההשקעות אופנהיימר ואחת הנשים הבכירות בשוק ההון הישראלי, היא בעלת תואר שני בכלכלה ובמימון מאוניברסיטת בן גוריון. נשואה + 3 וכבר סבתא.
אופנהיימר ישראל החלה פעילותה ב-1968 נמצאת בבעלות מלאה של חברת הברוקרים Oppenheimer & Co מארה"ב. מנה קליל החלה לעבוד בחברה לפני כ-26 שנים בתור אנליסטית, לאחר מכן מנהלת מחקר, ולפני כ-16 שנה מונתה למנכ"לית משותפת ביחד עם הראל גילאון. במקביל היא מנהלת גם את מחלקת המחקר בחברה.
אופנהיימר עוסקת במתן שירותי מסחר בבורסות בעולם, תוך התמחות במניות, אג"ח ואופציות הנסחרות בארה"ב. מעסיקה כיום כ-40 אנשי מקצוע בכירים בתחום המסחר, המחקר והתפעול.
רונית הראל בן זאב, מנכ"לית חברת דירוג האשראי S&P מעלות, הצטרפה לחברה בשנת 2011. לפני כן כיהנה במשך כ-15 שנה כסמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
בעלת תואר ראשון בכלכלה ובמינהל עסקים ובעלת תואר שני במינהל עסקים (התמחות במימון) מאוניברסיטת תל אביב. נוסף על כך מרצה בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב במסגרת לימודי MBA ובעבר שימשה כמרצה בבית הספר למינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה פורץ דרך בעינת גז??
    יובל 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תראו מה ההפסדים שנוהלו תחתיה מתנגדת לרפורמה, זה הכי פורץ דרך שלכם?
    סגור