מדדים ומחקרים

סמנכ"ל הבורסה מכחיש: "לא הייתה החלטה להשבית את המסחר"

סמנכ"ל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה לניירות ערך בתל אביב, יניב פגוט, דיבר על כל התקופה האחרונה והדרמטית בבורסה בעקבות הרפורמה המשפטית, התרחישים לעתיד, הכסף שממשיך לצאת מהארץ והשביתה שאמורה הייתה להתרחש בבורסה כחלק מההשבתה הכוללת של המשק
מערכת ice |  1
בורסה (צילום vecteezy)

סמנכ"ל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה לניירות ערך בתל אביב, יניב פגוט, התארח אתמול (שלישי) ב"כסף חדש" ב-ynet radio, ודיבר על כל התקופה האחרונה והדרמטית בבורסה בעקבות הרפורמה המשפטית, ובנוסף על השביתה שאמורה הייתה להתרחש בבורסה כחלק מההשבתה הכוללת של המשק.

פגוט סיפר: "השבוע האחרון היה בסימן אופטימיות בבורסה בת"א, השוק תמחר במידה רבה פתרון, ואנחנו בהחלט יכולים לראות את זה בעליות השערים, גם אם התנודתיות נשארה עדיין גבוהה. אי אפשר לנתק את האירועים שקורים בארץ מהבורסה או מהכלכלה הישראלית בכלל".
 



פגוט המשיך: "כאשר האינפורמציה זורמת לשוק, רוב המשקיעים בשוק מתוחכמים - יש להם פוזיציות והם יודעים לתמחר את הפוזיציות האלה. ואז כשנכנסת אינפורמציה משמעותית השוק מגיב לאירועים הללו. אנחנו בתקופה של חוסר ודאות אז מן הסתם התנודתיות גדולה".

על השביתה שהייתה מתוכננת סיפר: "הנהלת הבורסה לא רצתה לשבות, היא עשתה כל מאמץ כדי שהבורסה תישאר פתוחה כי יש לנו משקיעים בחו"ל ומשקיעים מכל עם ישראל. עשינו הכל כדי שזה לא יקרה. צריך להבדיל בין עובדי הבורסה לבין מה שנקרא ההנהלה. בסופו של יום הבורסה לא קיבלה החלטה ולא איימה לסגור את הבורסה. ההסתדרות דיברה בשם עובדי הבורסה שהם מאוגדים".
בנוגע להעברות כספים לחו"ל, כפי שאיימו וביצעו חלק ממתנגדי הרפורמה בשבועות האחרונים, אמר פגוט כי "אנחנו עדיין רואים מגמה של יציאה של כספים החוצה גם במרץ, אבל היא הרבה יותר מתונה". הוא הסביר כי "זה לא בדיוק כסף, אלה לקוחות ישראלים שהפתרון שלהם להקטנת החשיפה לכלכלה הישראלית היא הגדלה של החשיפה לארה"ב והצטברות בפקדונות. את המהלך הזה אנחנו רואים גם במרץ בעצימות יותר נמוכה מפברואר".
ומה יהיה בעתיד? פגוט טוען: "אני חושב שבהנחה ונראה את האירוע הזה כ'פתור' בשבועות הקרובים, אז גם אם תהיה לנו תנודתיות של הטווח הקצר, אני חושב שנחזור להתמקד בנתונים הכלכליים. עכשיו פה המספרים איתנו, התמחורים פה נוחים, מבנה הענפי פה הרבה יותר מתאים לצמיחה איטית מאשר בארה"ב. ואני חושב שהשוק פה יסגור פערים אל מול השוק האמריקני ושווקים אחרים".
עוד הוסיף ואמר כי ה"שקל יחזור להפגין עוצמה, ובסופו של יום אנחנו נראה הרבה מאותו דבר ממה שראינו ב-2022-2021. בנקודה הזו אנחנו צריכים להיות זהירים וסבלניים. אופטימיות זה שם המשחק בשוק ההון ובחיים בכלל".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פריירים
    שמי 03/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכו להוציא כסף מהמדינה שמאלנים צבועים.כספכם יהיה שווה 0 בבנקים המתמוטטים ברחבי העולם מי שמנסה לפגוע מן השמים יבא גורלו
    סגור