מדדים ומחקרים

ווישור מסכמת שנה קשוחה: הפסידה 23.9 מיליון שקלים

ההפסדים נבעו בעיקר מהפסדי השקעות בעקבות המגמה השלילית שפקדה את שוקי ההון והפסדים חיתומיים המאפיינים את ענף רכב רכוש וחובה בשנת הדוח
מערכת ice | 
ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל (צילום רמי זרנגר)
קבוצת הטכנולוגיה והביטוח WeSure Global Tech, דיווחה היום (חמישי) על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2022. ווישור גלובלטק מחזיקה, בין היתר, ב-100% מהון מניות חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור ביטוח, וב-70% (בשרשור) בחברה נכדה בארה"ב weSure Digital (המוחזקת במשותף עם קבוצת הביטוח האמריקאית AmTrust) לצורך פעילות הביטוח בארה"ב. בנוסף, מיום 30 ביוני 2022 מחזיקה ווישור גלובלטק בשליטה (כ-67%) באיילון ביטוח. בהתאם, תוצאותיה הכספיות של איילון משתקפות בדוחות גלובלטק החל מהחציון השני של שנת 2022.
בעקבות רכישת איילון, התרחבה פעילות החברה גם למגזרי ביטוח הבריאות (לטווח זמן קצר וארוך) וכן למגזר ביטוח החיים וחיסכון ארוך טווח, זאת בנוסף להגדלה משמעותית וגיוון ענפי הפעילות שלה במגזר הביטוח הכללי, לענפי פרט ועסקים נוספים, שבהם פועלת איילון ביטוח. כמו כן, עם השלמת הרכישה של איילון ביטוח החברה הרחיבה את תחומי עיסוקה גם לאחזקת סוכנויות ביטוח שבבעלות הקבוצה, פעילות ענפה בתחום הנדל"ן המניב וכן לתחום האשראי הצרכני והעסקי שבה פועלת כיום איילון.
 
תוצאות ווישור גלובלטק בתקופת הדוח וברבעון הרביעי של שנת 2022:
סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלה לכ-937 מיליארד שקל, לעומת 69.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול החד מיוחס לאיחוד לראשונה של נתוני איילון, וכן לגידול בשיעור של כ-62% בפרמיות שהורווחו ברוטו לכ-112 מיליון שקל, לעומת כ-69.6 מיליון שקל, שנרשם בפעילות ווישור ביטוח ללא איילון בתקופה המקבילה אשתקד.
סך הפרמיות שהורווחו ברוטו של ווישור גלובלטק בשנת 2022 מדמי ביטוח ברוטו גדלו משמעותית, בין היתר, בעקבות איחוד לראשונה של נתוני איילון, לכ-2.1 מיליארד שקל, לעומת כ-270.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה ניכרת גם בפעילות ווישור ביטוח לבדה, שהכנסותיה ללא פעילות איילון, גדלו בתקופה בכ-59% לכ-429.7 מיליון שקל, לעומת כ-270.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד וזאת בהמשך למגמת הגידול המשמעותי גם בשנים קודמות מאז תחילת פעילותה.
חלוקה על פי מגזרים:
במגזר ביטוח כללי בקבוצה נרשם גידול בפרמיות – בווישור ביטוח גדלו הפרמיות שהורווחו ברוטו בשנת 2022 בכ-59% לכ-429.7 מיליון שקל, וברבעון הרביעי של שנת 2022 נרשם גידול של כ-61% לכ-112 מיליון שקל, לעומת כ-69.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הפרמיות המורווחת ברוטו המיוחסות לאיילון ביטוח, שנכללת בתוצאות ווישור גלובלטק, הסתכמו בתקופת הדוח בכ-963.1 מיליון שקל (תוצאות המשקפות את הפעילות במחצית השנייה של 2022) ובכ-429.2 ברבעון הרביעי של שנת 2022. בתקופת הדוח ההפסד לפני מס במגזר הביטוח הכללי הסתכם בכ-0.7 מיליון ש"ח, הפסד שנבע בעיקרו מתחום ביטוחי הרכב, כאשר ברבעון הרביעי של שנת 2022 הרוויחה הקבוצה במגזר זה סך של 26.5 מיליון שקלים לפני מס.
במגזר ביטוח חיים בקבוצה, הפרמיה המורווחת ברוטו של החברה, באמצעות איילון ביטוח, בתקופת הדוח הסתכמה בכ-319 מיליון שקל, בגין המחצית השנייה של 2022, וכ-157.2 מיליון שקל מתוכן בגין הרבעון הרביעי של שנת 2022. בתקופת הדוח ההפסד לפני מס במגזר ביטוח החיים הסתכם בכ- 18.4 מיליון שקלים, הפסד זה הינו פועל יוצא של הפסדים בשוק ההון אשר הביאו, בין היתר, לאי גביית דמי ניהול משתנים בתיק ביטוחי המנהלים של פוליסות המשתתפות ברווחים בתקופת הדוח, כאשר ברבעון הרביעי של שנת 2022 הפסידה הקבוצה סך של 5.6 מיליון ש"ח במגזר זה.
במגזר ביטוח בריאות בקבוצה, הפרמיה המורווחת ברוטו בחברה, באמצעות איילון ביטוח בתקופת הדוח הסתכמה בכ-338.4 מיליון שקל בגין המחצית השנייה של 2022, וכ-175.7 מיליון שקל בגין הרבעון הרביעי של שנת 2022. בתקופת הדוח במגזר ביטוח בריאות נרשם רווח לפני מס שהסתכם בכ- 11.6 מיליון ש"ח, הרווח הינו כתוצאה מעלייה בשיעור ריבית חסרת סיכון, שהקטינה את ההתחייבויות הביטוחיות בתחום הבריאות לזמן ארוך ותרמה לרווחיות המגזר, כאשר ברבעון הרביעי של שנת 2022 הרוויחה הקבוצה סך של 6.4 מיליון שקלים לפני מס במגזר הבריאות.
ברבעון הרביעי של שנת 2022, החברה רשמה רווח כולל בסך של כ-17.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2022 כולה רשמה הקבוצה הפסד כולל בסך של כ-23.9 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-5.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסדים נבעו בעיקר מהפסדי השקעות בעקבות המגמה השלילית שפקדה את שוקי ההון והפסדים חיתומיים המאפיינים את ענף רכב רכוש וחובה בשנת הדוח. ליום 31 בדצמבר 2022, המאזן המאוחד של החברה מסתכם על סך של כ-16.8 מיליארד שקל עם איחוד הנתונים המאזניים של חברת הבת איילון. סך ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות, נכון לאותו מועד, גדל לכ-396 מיליוני שקל.
אירועים עסקיים בולטים בקבוצת WeSure Global Tech בתקופת הדוח ואחריו:
- ביום 30 ביוני 2022 השלימה החברה את העסקה לרכישת השליטה (כ-67%) בקבוצת הביטוח איילון ובמקביל הושלמה הצטרפותם של צבי וענת ברק לגרעין השליטה בקבוצה.
- ביום 9 לאוגוסט 2022 דיווחה החברה על מהלך משמעותי, בכך שחתמה על הסכמי השקעה ושת"פ אסטרטגיים עם קבוצת הביטוח האמריקנית המובילה AmTrust.
- בחודש ספטמבר 2022 זכתה איילון ביטוח במכרז לביטוח תאונות אישיות של כלל התלמידים במדינת ישראל. המכרז הינו לתקופה של 3 שנים, והיקף הפרמיות השנתי הוערך בכ-180 מיליון שקל.
- באותו חודש, זכתה ווישור במכרז ביטוח רכב לעובדי המדינה לשנת 2023, וזאת בהמשך לזכייתה בביטוח זה לשנת 2022. היקף הפרמיה השנתי מוערך בכ-150 מיליון שקל.
- בחודש ינואר 2023 החברה דיווחה שהיא מתחילה לשווק את מוצריה הביטוחיים בארה"ב לאחר שהתקבלו האישורים הרגולטוריים הנדרשים בהמשך להסכם שיתוף הפעולה וההשקעה מצד AmTrust.
- בחודש פברואר 2023 דווחה החברה כי הדירקטוריון שלה פנה לדירקטוריון חברת הבת, איילון חברה לביטוח, והציע לו לפתוח עמו במו"מ, בקשר לאפשרות לפיה איילון ביטוח תרכוש מהחברה את מניות ווישור ביטוח, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, המרכזת את פעילות הביטוח הדיגיטלית של החברה בישראל, כנגד הקצאת מניות איילון ביטוח לחברה בתמורה.
- בחודש מרץ 2023 הודיע הממונה על רשות שוק ההון כי אינו מתנגד למיזוג של איילון הנפקות עם ולתוך איילון ביטוח. טרם הושלמו כל התנאים המתלים הנדרשים למיזוג כאמור.
אמיל ויינשל, יו"ר WeSure Global Tech: "ווישור גלובלטק מסכמת את השנה עם פרמיות ברוטו של למעלה מ-2 מיליארד שקל ועם נכסים בהיקף של כ-17 מיליארד שקל. לצד המשך צמיחה משמעותי בכל אחת משנות פעילותה מאז הקמתה, בחציון השני של 2022, החברה השלימה מהלך של כניסה לתחומי ביטוח בריאות, חיים וחיסכון ארוך טווח (באמצעות עסקת איילון) ובכך הפכה לשחקן משמעותי בשוק הביטוח והפיננסים. במקביל, החברה מקדמת את פעילותה בארצות הברית. בחודש מרץ 2023, החברה התחילה את הפעילות המסחרית לשיווק מוצרי ביטוח במדינת אוהיו, על גבי הפלטפורמה הדיגיטלית המתקדמת של הקבוצה, ובהמשך היא צפויה להתרחב בחודשים הקרובים גם למדינות נוספות (כגון מישיגן ואינדיאנה)".
ויינשל הוסיף: "החברה מסכמת את הרבעון הרביעי של שנת 2022 עם רווח כולל של כ- 17 מיליון שקל, זאת חרף הפסדים מהשקעות בשוק ההון. תהליך הסינרגיה בין חברות הביטוח בקבוצה החל, וזאת במטרה לשפר את היכולות המאוחדות של ווישור ושל איילון בישראל, כמכפיל כוח, במקביל לייעול תהליכי החיתום והתפעול של הקבוצה. בהקשר זה, בחודש פברואר 2023 דיווחה החברה על הצעתה לדירקטוריון איילון לבחון אפשרות לביצוע שינוי מבני, שצפוי למקסם את הסינרגיות ולהוביל ביתר שאת ליעילות מירבית, קידמה טכנולוגית ושיפור באיתנותה הפיננסית של איילון ביטוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה