מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: אחד מכל שישה (17%) נערים בדואים מחוץ לביה"ס

5,045 ילדים בגילאי 3-5 בחברה הבדואית לא רשומים בגני ילדים בשנת הלימודים הנוכחית. הממצאים מגלים כי אחד מכל שישה (17%) נערים בדואים בדרום בגילאי 16-17, לא לומד במסגרת חינוכית ידועה כלשהי, לעומת כ-3% בלבד מבני הנוער היהודים והערבים בקבוצת גיל זו

דוד זולדן | 
יוסף טייב (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
הממצאים חושפים נתונים מדאיגים על החברה הבדואית בדרום ובפרט בקרב צעירי המגזר. המספרים מדברים על: 5,045 ילדים בגילאי 3-5 בחברה הבדואית לא רשומים בגני ילדים בשנת הלימודים הנוכחית כך חושף יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב: "לא יעלה על הדעת. אבקש לקבל ממשרד החינוך תכנית לטיפול.
הממצאים מגלים כי אחד מכל שישה (17%) נערים בדואים בדרום בגילאי 16-17, לא לומד במסגרת חינוכית ידועה כלשהי, לעומת כ-3% בלבד מבני הנוער היהודים והערבים בקבוצת גיל זו, נכון לשנת 2021. כך נחשף היום בדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב. 
 
נתונים נוספים שהוצגו ע"י מרכז המחקר והמידע של הכנסת הראו כי בשנת תשפ"א שיעור הנשירה בקרב התלמידים הבדואים עמד על 3.5%, לעומת 1.3% בקרב תלמידי החינוך העברי. באשר לגיל הרך, 5,045 ילדים בגילאי 3-5 בחברה הבדואית לא רשומים בגני ילדים בשנת הלימודים הנוכחית. יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "זה לא יעלה על הדעת. אני מבקש לקבל ממשרד החינוך תכנית לילדים האלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה