מדדים ומחקרים

תל אביב חוגגת עליכם: זה הסכום המטורף ששילמתם לחנייה

מתברר כי תל אביב ממש מחכה שלא תזכרו לתקף את החנייה, כי לפי הנתונים המעודכנים, לא פחות מ-790 אלף דוחות חנייה חילקה העירייה בראשות רון חולדאי בשנה ההכנסות לעירייה הסתכמו בסכום בגובה של 282 מיליון שקלים, עבור שימוש בחניות בכחול לבן והחניונים היא הכניסה עוד יותר מ-100 מיליון שקל
מערכת ice | 
חנייה בתל אביב (צילום מרים אלשר ויוסי זלינגר פלאש 90)
הבשורה האחרונה של תושבי מרכז העיר תל אביב: הייתה בשבוע האחרון, כאשר הועלו תעריפי החניה באזורי החניה 1,2,4 למבקרים (שאינם מחזיקים בתו חניה עירוני בתוקף) מ-6.70 שקל לשעה ל-12 שקל לשעה. במקביל הוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000 תמרורים) לתמרורים חדשים וברורים הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים. התעריף נכנס לתוקף ולכם זה עומד לעלות הרבה כסף אם אינכם תושבי העיר.
מתברר כי תל אביב ממש מחכה שלא תזכרו לתקף את החנייה, כי לפי הנתונים המעודכנים, לא פחות מ-790 אלף דוחות חנייה חילקה העירייה בראשות רון חולדאי בשנה ההכנסות לעירייה הסתכמו בסכום בגובה של 282 מיליון שקלים, כאשר הנתונים עולים מתקציב העירייה לשנת 2023.
 
תוסיפו לכך את התשלום לחנייה בכחול לבן של העירייה וחנייה בחניונים בבעלות העירייה, והנה לכם ההכנסה בגובה של 400 מיליון שקלים. בכנסת תקפו: "עיריית תל אביב כושלת בפתרונות החנייה – ומרוויחה מיליונים של שקלים מכישלונה. זה העסק היחיד בעולם שככל שאתה נכשל אתה מרוויח יותר".
העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם.  בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה.
 
גם לאחר העלאת התעריפים, מחירי החניה בכחול לבן למבקרים במרכז העיר יהיו זולים ב 25% ממחירי החניונים העירונים באחוזת חוף, וזולים עוד יותר מהחניונים הפרטיים הפרוסים ברחבי העיר. כאמור, לקראת העלאת התעריפים, החל ב- 5.3.2023 יוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000). המהלך צפוי להימשך כחודש וחצי. התמרורים החדשים יהיו בצורה של טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים כך שיהיה קל יותר להבינם. השינוי בנוסח התמרור נובע, בין היתר, מהצעות שעלו מהציבור להשתמש במידע טבלאי כמקובל במקומות רבים בעולם. 
מיד עם הצבת התמרור ברחוב, שעות התשלום באזורים אלו יוארכו: חניה בימי ו' וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00, וחניה באמצע השבוע במוסדרת בתשלום תוארך מ -19:00 ל-21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). חשוב לזכור - תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות ע"פ ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם. 
כזכור, במאי אשתקד אישרה מועצת עיריית תל אביב-יפו את הכפלת תעריף החניה השעתי. השינוי התאפשר בזכות "רפורמת החניה" שעברה בחוק ההסדרים לפני כשנה, שהתירה לרשויות המקומיות לראשונה להעלות את מחיר החניה ליותר מ-6.30 שקלים, המחיר שעד כה היה המקסימלי בחוק. הממשלה קידמה את הרפורמה במטרה לצמצם את השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים, להוביל לעידוד שימוש באמצעים חלופיים ובראשם תחבורה ציבורית ולהקל על מצוקת החנייה לתושבי האזור. 
כידוע, בעיריית תל אביב-יפו פועלים כבר מזה כמה שנים לשיפור האמצעים החלופיים לרכב פרטי כך שלתושבים ולמבקרים יהיו חלופות התניידות איכותיות, מהירות, בטוחות, זולות וסביבתיות. במסגרת המהלך המכונה "היפוך הפירמידה" מקודמים ומבוצעים פרויקטים רבים לשיפור איכות החיים להולכי הרגל, למשתמשי התחבורה הציבורית, ולמתניידים באמצעים קלים (אופניים וקורקינטים). 
יש לציין כי בשנתיים האחרונות אנו עדים לשינויים משמעותיים בהרגלי הנסיעה של תושבי העיר ושימוש גדל באמצעים חלופיים. כבר היום יותר ממחצית התושבים בוחרים להתנייד לעבודה באמצעים חלופיים לרכב הפרטיים. עדות לכך נוכל לקבל מהיקפי השימוש הגבוהים בתחבורה הציבורית בעיר (יותר מ- 200,000 נסיעות באוטובוסים בקרב תושבי העיר ביממה, מקום 3 בארץ לנפש אחרי ביתר עילית ומודיעין עלית) וגידול של כ-25% בשימוש באופניים.
על מנת להקל על מבקרים שמגיעים לעיר עם כלי רכב, בעיקר מהצפון, נפתח לאחרונה מתחם "חניתא" שברדינג, המאפשר להחנות את הרכב בחניון אחוזות החוף שבמקום (800 מקומות חניה) ולהמשיך ליעד באחד מאמצעי התחבורה שממתינים במקום: מעל 30 קווי אוטובוס למגוון יעדים היוצאים משם לצד רכבים שיתופיים וקורקינטים החונים קבע במקום לשימוש הציבור.
בנוסף, חונים ברדינג – ממשיכים ליעד בתחבורה ציבורית, ובאותו היום - והחניה חינם! שווי ההטבה למבקרים: 24 שקלים, ולתושבים: 6 שקלים. פרטים נוספים בתקנון ההטבה שבאפליקציות פנגו וסלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה