מדדים ומחקרים

שינויי אקלים עלולים להוביל ל"כאוס נרחב" בעולם החרקים

מדענים בניו יורק אומרים שהתחממות כדור הארץ עלולה לשבש באופן משמעותי מערכות אקולוגיות ולבלום את התפתחותם של מינים חדשים
מערכת ice | 
כדור הארץ (צילום freepik)
שינויי אקלים עלולים לעורר "כאוס נרחב" בקרב אוכלוסיות חרקים על ידי שיבוש המערכות האקולוגיות שלהן, מזהיר מחקר חדש. מדענים בניו יורק אומרים שהתחממות כדור הארץ עלולה לשבש באופן משמעותי מערכות אקולוגיות ולבלום את התפתחותם של מינים חדשים.
המחקר נערך על ידי ד"ר תומס פאוול, עוזר פרופסור למדעי הביולוגיה באוניברסיטת בינגהמטון, וצוותו, שמטרתם הייתה להבין את השפעת ההתחממות הגלובלית על חרקים.
 
בשנות ה-50, זבוב רימת התפוחים, מזיק חקלאי משמעותי, החל להתפצל לשתי אוכלוסיות בעמק ההדסון בניו יורק. אוכלוסיה אחת המשיכה לאכלס את פרי עצי העוזרר המקומיים, בעוד שהשנייה הסתגלה למקור מזון חדש, עצי תפוח, שהוכנסו לצפון אמריקה על ידי קולוניסטים אנגלים.
"האנטמולוג שגילה את זה למעשה התכתב עם דרווין על כך שזה עשוי להיות דוגמה למקורם של מינים בזמן אמת", אומר ד"ר פאוול. "רק לאחר שהמערכת נאספה על ידי חוקרים בסוף המאה ה-20, גילינו שהוא צדק".
מחבר המחקר מסביר עוד כי פרי עוזרד כשלושה או ארבעה שבועות מאוחר יותר מתפוחים, מה שגרם לשינוי בלוחות הזמנים של הרבייה של שתי אוכלוסיות הזבובים. שינוי זה משפיע על כמה מינים של צרעה טפילית הטורפת את זבוב הרימת, מה שמדגים את האיזון המורכב המקיים מערכות אקולוגיות.
החוקרים ערכו ניסוי שבו הם גידלו אוכלוסיות של זבובים מבוססי תפוח ועוזרר וצרעות טפילות בתנאים ששיקפו את הממוצע העונתי מהעשור האחרון של נתוני האקלים, וכן בתנאים חמים יותר החזויים 50 עד 100 שנים לעתיד.
לתוצאות יש השלכות משמעותיות על המגוון הביולוגי של חרקים, לדברי ד"ר פאוול. למרות שחלקו את אותו מיקום, שתי אוכלוסיות הזבובים הפגינו תגובות שונות באופן דרסטי לשינוי הטמפרטורה. האוכלוסייה המבוססת על עוזרר הפגינה חוסן רב יותר, פוטנציאלית בשל מגוון גנטי גבוה יותר. לעומת זאת, מחזור החיים של זבובי התפוחים נשבש, והוציא אותם מהסתנכרון עם הצמח המארח שלהם ואולי עצר את תהליך ההתגלמות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה