מדדים ומחקרים

גל חום נוסף בדרך לישראל: משרד הבריאות באזהרות חמורות

משרד הבריאות מעדכן כי על פי דיווח של השירות המטאורולוגי,  בימים הקרובים  צפוי להיות עומס חום קיצוני שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל ועלולים להיות עומסי חום כבדים באזורים רבים. משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש
מערכת ice | 
עמודי חשמל (צילום פלאש 90/ אביר סולטן)
רק בחודש שעבר כ-300 אלף בתים בישראל חוו הפסקת חשמל של יותר משעה בגלל תקלות וחוסר מוכנות של חברת החשמל לגל החום הכבד. בימים הקרובים צפוי להיות גל חום נוסף ובמשרד הבריאות ממהרים לצאת באזהרה לציבור.
משרד הבריאות מעדכן כי על פי דיווח של השירות המטאורולוגי,  בימים הקרובים  צפוי להיות עומס חום קיצוני שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל ועלולים להיות עומסי חום כבדים באזורים רבים. משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.
על כן נשאלת השאלה - האם שוב נתבשל שוב בבתים בלי מזגן בגלל היערכות לקויה של חברת החשמל? ובכן בישראל היום שאלו את אותה שאלה, וגורם בחברה השיב משרד האנרגיה הנחה אותה לוודא שכל יחידות ייצור החשמל במדינה, שנמצאות במצב תקין, יפעלו. כמו כן, הובהר שכל עובד שיכול לעבוד - יעבוד.
 
רק לאחרונה נערכה הערכת מצב ביוזמתו של מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין. לאחר הישיבה נאמר כי "רמת החום פחות קיצונית ממה שהיה בסוף השבוע שעבר" אך כי תתקיים היערכות מתאימה לקראת העומס שכנראה עדיין יירשם מחר. זכור, אחרי מחדל הפסקות החשמל בחודש שעבר, במשרד האנרגיה וחברת החשמל זרקו האשמות מכל עבר בנוגע לאחריות על האירוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה