מדדים ומחקרים

יוליוס בר: "האינפלציה בבריטניה יורדת, אך עליות הריבית יימשכו"

כלכלן בכיר בבנק ניהול העושר מציין כי: "למרות הנתונים המעודדים והיתכנות גבוהה להמשך היחלשות האינפלציה בחודשים הקרובים, העליות עדיין גבוהות מכדי להפסיק את העלאות הריבית בבריטניה. לכן, אנו מצפים לכדי העלאה נוספת של 25 נקודות בסיס בתחילת אוגוסט, ומאמינים שהעלאה אחרונה בספטמבר לכדי שיא של 5.5% נראית יותר ויותר סבירה"
מערכת ice | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
דיוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", פרסם את הסקירה הכלכלית שלו לגבי מצב האינפלציה בבריטניה, לאור פרסום נתוני מדד המחירים במדינה לחודש יוני.
כך הוא כתב: "פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש יוני הראו הקלה בשיעור האינפלציה בבריטניה, שיורדת לכדי 7.9% משנה לשנה. מדובר בירידה הראשונה אל מתחת לציפיות האינפלציה, לאחר חודשיים קשים של נתונים שפגעו מעל ההערכות, מה שגרם לבנק של אנגליה להגיב בהעלאת ריבית של 50 נקודות בסיס במהלך החודש.
גם העלייה במחירי השירותים האטה לכדי נתון של 0.5% מחודש לחודש, הנמוך ביותר מזה חמישה חודשים. האינפלציה על הסחורות אף ירדה ב-0.2% מחודש לחודש, מה שמצביע על כך שהלחצים האינפלציוניים ממגבלות שרשראות האספקה​​ומחירי האנרגיה הגבוהים סוף סוף מתפוגגים.
 
הדבר בא לידי ביטוי גם במדד המחירים ליצרן, שירד ל-2.7% משנה לשנה. למרות הנתונים המעודדים והיתכנות גבוהה להמשך היחלשות האינפלציה בחודשים הקרובים, העליות עדיין גבוהות מכדי להפסיק את העלאות הריבית בבריטניה. לכן, אנו מצפים לכדי העלאה נוספת של 25 נקודות בסיס בתחילת אוגוסט, ומאמינים שהעלאה אחרונה בספטמבר לכדי שיא של 5.5% נראית יותר ויותר סבירה.
אנו ממשיכים לראות השפעה של הריבית על ערך הליש"ט, כאשר ציפיות השוק להעלאת ריבית שלישית לכדי-5.75% עשויות להגביל את פוטנציאל העלייה שלו. אנו מאמינים כי היחס בין הליש"ט ליורו יעמוד על כ- 0.85 במהלך שלושת החודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה