מדדים ומחקרים

צמחים על הירח: זה הניסוי האוסטרלי המסקרן שתערוך החללית בראשית

סוכנות החלל האוסטרלית GRANT תעניק 3.6 מיליון דולר לפיתוח מטען ייחודי שישולב במשימת החללית בראשית2. הניסוי, האם צמחים יכולים לגדול על הירח, יקדם אפשרות ייצור חמצן חיוני
מערכת ice | 
נחיתה על הירח (צילום pixabay)
קבוצת מדענים מובילים באוסטרליה זכו למענק בסך 3.6 מיליון דולר כחלק מתוכנית ”Moon to Mars” של סוכנות החלל האוסטרלית, להמשך גילוי מדעי הקשור לגידול צמחים על הירח תוך מעורבות ציבורית באוסטרליה. הניסוי נבחר ע"י עמותת SpaceIL כחלק מציוד הניסויים אשר ישולב במשימת בראשית 2.
הפרויקט מנוהל על ידי חברת Lunaria One נועד לבחון את יכולת הצמחים לשרוד ולהתפתח בתנאי הסביבה הקיצוניים של הירח, כאשר השאיפה היא להדגים שניתן לשנע תאי גידול צמחים לירח, להנביט אותם, לגדל בהצלחה צמחים ולשדר תמונות ונתונים לכדור הארץ של הגידול, זאת לצד הניהול מרחוק של המטע”ד (מטען ייעודי) ALEPH-1. 
 
הבחירה של פרויקט ALEPH לשגר צמחים לירח ולבדוק כיצד צמחים יכולים לשרוד ולגדול על הירח יקדם אפשרות ייצור חמצן חיוני, תמיכה במשימות חלל ועידן חדש לפרויקטים חלוציים בחקר החלל. מה שיילמד במשימה זו עשוי לספק יתרונות גם כאן על פני כדור הארץ.
פרופסורית שותפה קייטלין בירט, יועצת מדעית לפרויקט ALEPH ומומחית מוערכת מ-ANU, מדגישה את המשמעות הרחבה יותר של לימוד התאמת צמחים בסביבות מאתגרות: "הלמידה כיצד לתמוך בחיי הצמחים על הירח עוזרת לנו להבין כיצד החיים יכולים להסתגל לסביבות מאתגרות. הבנת התאמת הצמח לסביבות מאתגרות חשובה לפיתוח אסטרטגיות קיימות לחיים עתידיים הן על כדור הארץ והן בחלל".

תמונת תלת מימד של גרסת התא. צילום Lunaria One
לורן פל, מייסדת-שותפה של Lunaria One ו-Project Lead שיבחה את התרומה של Lunaria One  ו -ALEPH-1 בחלל וכאן על כדור הארץ: "עם המענק הזה, אנו יכולים גם להגיע לבסיס ידע רחב יותר - של הציבור האוסטרלי ושל ילדים בגילאי בית ספר".
שמעון שריד, מנכ"ל עמותת SpaceIL: "לניסוי של Lunaria One יש ערך עצום הן לחיים שלנו כאן בכדור הארץ והן להתקדמות האנושות בחקר חלל. בחינת גידול צמחים בתנאי קיצון יוכלו לסייע לנו לפעול נכון בעתיד באשר לביטחון תזונתי ככל שהאקלים כאן משתנה ובאשר לחלל, גידול צמחים יסייע לאנושות במשימות ארוכות טווח. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Lunaria One ונרגשים מכך מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה