מדדים ומחקרים

השבוע התשיעי למלחמה: זה הנושא הכי חם ברשת

הנושא הכי מדובר השבוע ברשתות החברתיות היה הנשים החטופות, זכויות נשים וארגוני נשים. השבוע צפו ועלו יותר מתמיד סיפורי הזוועות שעברו נשים בשביעי באוקטובר, כמו גם החשש למה שעוברות החטופות בשבי חמאס
מערכת ice | 
מחבלי חמאס בהצהרה בעזה (ארכיון) (צילום עבד רחים קטיב/פלאש 90)
מלחמת "חרבות ברזל" הגיעה ליומה ה-63, ועל פי חברת "סקופר", חברה לניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות, הנושא הכי מדובר בימים האחרונים סבב סביב נושא הנשים החטופות, זכויות נשים וארגוני נשים. על פי נתוני "סקופר", הנושא גרף 43,852 אזכורם, 46,538 תגובות ו-666,769 לייקים.
 
הנושא המדובר של השבוע היה עד השבוע די מתחת לרדאר והיה לכולם מאוד לא נוח לדבר עליו. פשעי המין הנוראים שביצעו מחבלי החמאס בשביעי באוקטובר, מקרי האונס הברוטאליים שהסתיימו ברצח ולעתים בקטיעת איברים, הם מהזוועות הנוראיות ביותר שאירעו כאן מאז ומעולם. אלא שאותו עולם התכחש עד כה למעשים הנוראיים, ארגוני הנשים הטמינו ראשם בחול כאילו לנשים יהודיות אין זכויות, והרוב פשוט התכחשו וסירבו להאמין, למרות העדויות המצולמות.
 
אלא שהשבוע חל שינוי קל בעמדות העולם, כאשר הנושא פרץ לכלי התקשורת, וארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים גינה לראשונה את הזוועות שביצעו מחבלי חמאס בנשים, אחרי שתיקה ממושכת, גם אם היתה זו תגובה רפה ולא מספקת.
 
מי שעוד תרם להעלאת הנושא למודעות היה דובר מחלקת המדינה, מת'יו מילר, שאמר בתדרוך כתבים כי נראה שהסיבה שחמאס סירב לשחרר את כל הנשים שהוא החזיק בנות ערובה, היא משום שארגון הטרור לא רצה שהם יספרו מה הם עברו בשבי בעזה.
 
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר השבוע: "האמת היא שהקהילה הבינלאומית אכזבה את הנשים הישראליות. לקח לה לא פחות מ-50 יום עד שארגון האו"ם פרסם הצהרה רשמית. במשך 50 יום הם לא גינו דבר ממה שבוצע נגד נשים ישראליות על ידי חמאס". 
 
ח"כ פנינה תמנו שטה הגיבה: "נשים - מבוגרות ונערות צעירות - נאנסו באלימות לפני שהוצאו להורג. רבים נרצחו בברוטליות ובאכזריות לאחר שעברו התעללות אכזרית, עינויים והושחתו קשות על ידי חמאס הטרוריסטים. חמאס ביצע זוועות שאין לתאר".
 
מטה החטופים פרסם השבוע סדרת סרטונים מטלטלת, בהם בפנים גלויות נעמדות הנשים האמיצות שחזרו משבי החמאס מול המצלמה ומספקות עדות רבת עוצמה על התנאים הקשים בשבי. במהלך דבריהן, הן מתחננות בפני הדרג המדיני למהר ולפעול לשחרורם של כלל החטופים שעדיין נמצאים ברצועת עזה.
 
דניאל אלוני הופיעה במהלך השבי באחד הסרטונים שהחמאס פרסם, כהוכחה לכך שחלק מהחטופים מוחזקים בחיים, כשלצדה ילנה טרופנוב ורימון קירשט. אלוני שוחררה לאחר 49 יום עם בתה הקטנה אמיליה, בת ה-6. השבוע אמרה אלוני: "ב-7 באוקטובר נחטפנו בברוטליות מהבית שלנו, הבנות שלנו ראו דברים שילדים בגיל הזה, או בכל גיל בכלל לא צריכים לראות. אתה מרגיש שאתה רוצה להתעורר מהסרט הזה".
אלוני מספרת על השבי במילים קשות מנשוא. "סרט אימה", היא אומרת, "אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה. אני מדברת ואני רועדת. זה היה מבעית, זה היה מפחיד. אין סדר יום, אין כלום, ישנים ובוכים, כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר. גיסי עדיין שם, אח שלו, בת זוגתו ואח שלה, ואנשים שם בסיכון, אנשים יכולים למות כי הם החליטו פשוט לרצוח אותם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה