מדדים ומחקרים

הרשתות החברתיות סוערות: "בסיום המלחמה נבוא איתכם חשבון"

לפי נתוני החברת המודיעין באזילה, המנטרת ומנתחת את האינטראקציות ברשת: מאז ראשית אוקטובר זינק השיח סביב יוקר המחייה בכ-90%. את האצבע המאשימה מפנים הגולשים כלפי החברות הגדולות שמעלות מחירים ואוזלת היד של הממשלה

מערכת ice |  1
מה הקפיץ את הגולשים בזמן המלחמה (צילום unsplash, פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
יוקר המחייה בישראל ועליות המחירים שנרשמו בתקופה האחרונה ברבים מתחומי החיים, ניצבו גבוה על סדר היום הציבורי, עוד טרם פריצתה של מלחמת חרבות ברזל. ואולם, על רקע המערכה המתמשכת וכללי המשחק הנוקשים שכפתה, מתקשים עוד ועוד משקי בית להחזיק את הראש המים – עניין המתורגם גם לשיח  סוער במיוחד ברשת.
מנתוני חברת המודיעין באזילה, המספקת תובנות מבוססותOSINT  (אינטליגנציה מבוססת מקורות מידע גלויים) אשר ניטרה וניתחה את האינטראקציות ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיקטוק ופורומים שונים) עולה כי בין ראשית אוקטובר לראשית דצמבר 2023, נרשמה קפיצה של כ-90% בשיח הקשור ביוקר המחייה בישראל, כשבאופן לא מפתיע מרביתו המוחלט הוא שלילי ונוקב.
 
לצד דיונים ברשת המתמקדים בתקציב המדינה, בגזרות הכלכליות של הממשלה ומשרד האוצר ובמסים העתידיים להיות מוטלים על הציבור בארץ, מי שזוכות לעיקר הריקושטים הן החברות הגדולות, אשר דווקא בתקופה המורכבת הזו מעלות מחירים.
"כבר בשבועות הראשונים למלחמה זיהינו שיח רחב היקף ברשתות החברתיות, סביב סוגיית יוקר המחייה", מציינת לילך קינן, מנכ"לית באזילה. "האצבע המאשימה מופנית לעבר אותן החברות הגדולות שהעלו מאז ה-7 באוקטובר מחירים, כשנראה שהציבור לא ממש מתרשם מההסברים אודות התייקרות השילוח הימי – ומצפה מהן להתחשבות ולרגישות. אגב, בחלק מהאינטראקציות גם נשמעות ממש קריאות המופנות לאותם הגורמים עם מסר ברור: 'בסיום המלחמה נבוא איתכם חשבון'".
"חשוב להוסיף כי בשיח הדינמי ברשתות, גם הממשלה לא חפה מביקורת", ממשיכה קינן. "גולשים רבים מפנים אליה את החיצים: כועסים על כך שאינה מונעת את עליות המחירים, ובאותה הנשימה גם קוראים להכניס מוצרים נוספים לפיקוח. ביקורת אחרת כלפי הממשלה טמונה בהארכה לרשתות השיווק בפטור מסימון מחירים. אין ספק, אם לא נראה את הגורמים הרשמיים נוקטים בפעולה משמעותית שתשחרר מעט לחץ בקרב משקי הבית – שיח צרכני זועם על יוקר המחייה צפוי להמשיך וללוות אותנו לאורך כל התקופה הקרובה".  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניצול...
    א 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של רשתות המזון גם בקורונה וגם במלחמה צריך להחרים את המוצרים שלהם
    סגור