מדדים ומחקרים

בית ההשקעות מודאג מהורדת האשראי: "קרנות פנסיה והשתלמות יושפעו"

רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברדסטריט הסבירה: "דירוג האשראי משפיע ישירות על הריבית בה המדינה מגייסת כספים, בתקופה שאנו זקוקים לגיוס כסף רב, ועלולה להשפיע לרעה על ביצועי קרנות פנסיה והשתלמות של כלל התושבים במדינה
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברדסטריט, פרסמה היום [ראשון] את התייחסותה להחלטה על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל על ידי סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס עם אופק שלילי.
רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברדסטריט הסבירה: "לראשונה בהיסטוריה, מודי'ס הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל, זאת בנוסף למתן תחזית שלילית למדינה, המשאירה פתח להורדת דירוג נוספת. משנת 2008 ישראל מדורגת ומזה 16 שנה לא חוותה ירידה בדירוג. למרות ניסיונות הממשלה להקטין את מהותיות הורדת הדירוג, ולפתור את זה במשפט 'כשתגמר המלחמה יהיה בסדר', אנו חלוקים וחושבים כי להורדת הדירוג השפעה מאוד מהותית על המדינה בכלל ועל הכלכלה בפרט".
 
עוד מסרה: "דברי ההסבר שמלווים להורדה מתארים בעיקר דאגה בזירה הפוליטית והחברתית של ישראל. אין להתעלם מין המלחמה ששוררת פה אך יחסית לא נראה כי היא הגורם העיקרי וכי חוסר יציבות שלטונית פה יותר מדאיגה את חברת הדירוג. דירוג האשראי משפיע ישירות על הריבית בה המדינה מגייסת כספים, בתקופה שאנו זקוקים לגיוס כסף רב, ועלולה להשפיע לרעה על ביצועי קרנות פנסיה והשתלמות של כלל התושבים במדינה".

צילום: אלעד גוטמן
לסיום טענה: "בנוסף לתרחישים נלווים של ירידה בהשקעות כאלו ואחרות מחו"ל. נראה כי צריך להתייחס בכובד ראש להורדה הנ"ל ולחשוב על צעדים לשנות בעתיד את הדירוג בחזרה ובטח שלבלום במיידי הורדה נוספת שגם כרגע נראית כאופציה רלוונטית ומדאיגה באופק הלא רחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה