ויראלי

רון חולדאי מותקף ברשת: "זה מה שהעירייה הנאורה בחרה לעשות?"

ההסכם הקואליציוני שחתם ראש עיריית תל אביב עם מפלגת מרצ, במסגרתו תוגבר האכיפה כנגד דוכני תפילין מחוץ לבתי ספר בעיר, ממשיכה לעורר סערה. מושיק גלאמין כתב: "לא הבנתי, מה מפריע לי כאזרח עמדות הנחת תפילין?"
רוני שיינר |  6
רון חולדאי (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, חתם אתמול (ג') על הסכם קואליציוני עם מפלגת מרצ במסגרתו התחייב להגברת האכיפה נגד דוכני תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל מתן קנסות.
פרסום ההסכם גרם לסערה ברשת. מושיק גלאמין הגיב לפני זמן קצר לנושא: "לא הבנתי מה מפריע לי כאזרח עמדות הנחת תפילין? זה מה שהעירייה הנאורה בוחרת לעשות ישר אחרי הבחירות? לא רוצה שתהייה כפיה דתית בעיר??? אם כבר, למה שלא תדאג לתחבורה ציבורית בשבתות? למה שלא תדאג שנפסיק לשמוע מהמסגדים מואזין בקולי קולות?".  
 
מוקדם יותר היום, אילנית לוי התייחסה גם היא לסוגיה, כשכתבה: "אשמח להבין את ההבדל בין חילונים שפוחדים שילדיהם יחשפו להנחת תפילין וידעו דבר או שניים על היהדות, כאילו מחר בבוקר הם יחזרו בתשובה, לבין דתיים שלא מוכנים שילדיהם יתגייסו שמא יחשפו לתרבות החילונית, וירוצו לצאת בשאלה. להיות יהודי ישראלי זה המכלול של הכל, למה זה צריך להיות או או". 
גם קורין גדעון השוותה בין דוכני התפילין לגיוס חרדים: "עצוב מאוד. חילונים שמפחדים שהילדים שלהם ייחשפו להנחת תפילין ויחזרו בתשובה הם בדיוק אבל בדיוק כמו חרדים שמפחדים שהילדים שלהם יתגייסו ויעזבו את הדת. בורות". 
המוזיקאית תמר יהלומי, זוגתה של הזמרת שרית חדד, כתבה: "בא לי להקיא עליך רון חולדאי. אין דבר יפה כמו הדת והאמונה והיופי האמיתי בה זה שכל אחד לוקח את זה למקום שלו. הצדיקים שמגיעים עם עמדות התפילין, לא מעניין אותם לא הבית שלך, לא מה שקורה איתך בחדר המיטות, נטו לעשות קידוש השם ולזכות אנשים בהנחת תפילין. אנחנו במדינת ישראל!!! איפה יעשו את זה אם לא פה למען השם?". 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רון חולדאי
    חנה ברקויץ 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אדון רון חולדאי תקשיב .אתה כבר בשלבי זיקנה ותדע שאלוקים רואה הכל .אלוקים ישלם לך כך שאתה תצטער על אותו היום נגד הנחת תפילין .יש לך הרבה דוגמאות בחיים .תזהר מבורא עולם ולא מבני אדם ,התשלום כבד מנשא והסבל גהינום יהיה .רק הזמן יגיד ותראו כולם .
    סגור
  • 4.
    ראש העיר
    יהושע רונן 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ראש העיר הכי טוב שהיה כאן
    סגור
  • 3.
    קוראים לזה שנאת עמי הארצות לתלמידי חכמים
    חולדאי וע"ה 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר אמר רבי עקיבא שכשהיה עם הארץ רצה לנשוך כחמור את התלמידי חכמים. האמת שרוב עמי הארצות היום, לא יבינו מה כתוב כאן, אז חבל להאריך
    סגור
  • 2.
    אילנית לוי החצופה בכלל גרה ברחובות
    אחת 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מה היא מתערבת לנו? שהיא ובעלה יעשו קידוש השם בעיר שלהם
    סגור
  • אילנית לוי
    גבי 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה חצופה ? שונאי ישראל אתם ונבלות .אבל אלוהים עושה מה שצריך ועוד לא נגמר חכו ..
    סגור
  • 1.
    חולדאי צודק (ל"ת)
    זאב רמיאל 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור