ויראלי

חיים אתגר בווידוי כואב: "כמעט כל המשפחה שלי נרצחה"

המגיש שיתף סיפור משפחתי ליום השואה: "כמו אז, גם עכשיו, למרות השנאה, הרשע והבורות, אנחנו נשרוד וננצח. אפשר לפגוע בנו אנושות ולגרום לנו לדמם, אבל אי אפשר לשבור אותנו. לזכרם"
מערכת ice |  4
חיים אתגר (צילום פייסבוק/ המתחזים)
למפורסמים רבים בישראל יש סיפור משפחתי אישי שקשור ליום השואה, לא מעטים הם נצר לניצולי שואה בין אם דור ראשון או שני, אבל הסיפורים תמיד מרגשים. מגיש קשת 12 חיים אתגר סיפק אחד כזה באינסטגרם שלו.
אתגר כתב: "כמעט כל המשפחה שלי נרצחה בשואה. בין הנספים היה גם דודי, סטפן, האח התאום של אבא, שהיה רק תינוק כשנשלח למחנה ההשמדה. הוא נרצח כשהיה בן פחות משנה. למשפחות של ניצולי שואה יש מעט תמונות של מי שנרצח. הרוב אבד, הושמד. לכן כל תיעוד שצץ הוא יקר המציאות. לא מזמן שלחה לי בת משפחה רחוקה תמונה של אדלה, האחות הצעירה של סבתי לילי. אדלה נטבחה בשואה".
 
עוד המשיך: "התמונה הזו היממה אותי. פעם ראשונה שהבנתי כמה יפה הייתה וכמה דמתה לסבתא. שומר אוקראיני רצח אותה בגטו ורשה. הוא נכנס לדירת המשפחה וירה בה. סתם כך. רק בגלל שהייתה יהודייה הוא חשב שמותר וצריך להרוג אותה. היא הייתה בת תשע עשרה במותה. כבר חודשים שמהדהדת בראש שלי המחשבה: נכון, יש לנו היום מדינה חזקה ועצמאות ועדיין, כמה דומים האירועים שסבתא ומשפחתה עברו למה שקרה לנו בשבעה באוקטובר. גם אז, בשואה, ממש כמו לפני כשבעה חודשים, משפחות, ילדים, נשים וגברים עברו התעללות קשה ונרצחו, רק בגלל יהדותם".
המגיש כתב: "גם אז וגם היום, הרוע הזה מצופה בטיעונים אבסורדיים שמפוזרים בקור רוח בידי שונאינו: הסברים לאומיים, גזעיים, מודרניים, אבל התפרים הגסים מתחת לאותן טענות מסתירים את אותה אנטישמיות עתיקה. באירופה של המאה הקודמת, צעירים ומבוגרים קראו בגרונות שטופי שנאה שצריך לטפל ביהודים. לחסל את מה שהם כינו-הטפילים".
לסיום כתב בכאב: "היום צווחים באוניברסיטאות: ״מהים עד הנהר״, ושוב רוצים לחסל אותנו. עידן אחר, אותה מטרה. במחנות או באר פי גי. העיקר שנחדל. אבל כמו אז, גם עכשיו, למרות השנאה, הרשע והבורות, אנחנו נשרוד וננצח. אפשר לפגוע בנו אנושות ולגרום לנו לדמם, אבל אי אפשר לשבור אותנו. לזכרם"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חיים אתגר
    קרדאי 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם לנו מכן הרבה אנשים מהמשפחה בדרך לישראל ולנו לא נותנים במה
    סגור
  • 1.
    ובימים אלו ביבי נתניהו וממשלת הטבח הזירו לנו שואה
    שואת ביבי 2023 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 79
    ביבי בונה צבא החמאס ב30,000,000 דולר כל חודש ב12 שנים.
    סגור
  • תגובה
    קרדאי 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רק חבל שאלוהים חילק שכל הייתם בשירותים אבל אפשר לקנות שכל ברמי לוי מה קשור ביבי
    סגור
  • אתה אסון
    גבי 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 4
    דיי לירות בנגמש אין לנו ארץ אחרת אחרי המלחמה נדבר על הכל דיי דיי דיי
    סגור