ויראלי

שמעון ריקלין האשים את עמוס שוקן: "תומך בשריפת מבנים דתיים כמחאה"

איש התקשורת האשים את מו"ל הארץ בתמיכה בהצתת מוסדות דת בעקבות תמיכה שהביע בטור שדן בסוגיית ההצתה כמחאה והתפרסם בעיתון הארץ. שוקן: "מה פתאום שאעודד לשרוף?"
שרון טל |  3
עמוס שוקן, שמעון ריקלין (צילום ויקיפדיה/ עידו קינן, פייסבוק/שמעון ריקלין)
ידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון הארץ הובילה את שמעון ריקלין להאשים את מו"ל הארץ עמוס שוקן, בתמיכה בשריפת מבנים דתיים כמחאה, זאת על רקע טור שדן בסוגיית ההצתה של מוסדות דת כדרך מחאתית נגד אי הפרדת דת ומדינה.
בטור שפרסמה רוני בר, נכתב כי הנאשם בהצתה ציון כהן "הצית מחדש דיון שאבד עליו הכלח. מטרתו בפגיעה במוסדות, על פי אותם אישומים, הייתה "שיפסיקו לתת שירות לציבור החילוני, ובכך להביא להפרדת הדת מהמדינה. כמה תסכול, זעם וייאוש צריכים להיות לאדם כדי להשקיע זמן ומאמצים רבים כל כך בפעולה, שסיכויי הצלחתה — להפריד בין דת למדינה — אפסיים. ייתכן שהוא לוקה בנפשו". 
"לחלופין, ייתכן שכהן הבין משהו בסיסי בקשר לדיון על מעמד הדת בישראל של 2020: רק מעשה קיצוני עשוי למשוך בדל תשומת לב לסוגיה". הכותבת המשיכה וכתבה כי בחברה הישראלית מקבלים "טירוף ששמו בתי הדין הרבניים, מוסדות המכפיפים ציבור ענקי בניגוד לרצונו לתקנות דתיות קיצוניות".
 
קראו עוד ב-ice
שמעון ריקלין זעם על הכתבה וצייץ בטוויטר: "אין לכם מושג מי זה ציון כהן כי הוא לא כתב משהו על קיר מסגד. הרי אז כל הצבועים היו זועקים עד השמיים. הוא ״בסך הכל״ הצית מספר מוסדות דת יהודיים ובשביל עיתון הארץ זה הספיק כדי לתמוך בו ובמעשי האלימות שלו. כי אצל הארץ אלימות נגד כל דבר ישראלי רצויה. הארץ לא עיתון ישראלי".
בדיון תייגו גם מו"ל הארץ עמוס שוקן, והפנו כלפיו את הטענה כי מדובר בתמיכה מרומזת במעשה קיצוני. הוא מבחינתו הגיב לדעתו כי: "הכותבת מתנגדת לשליטת הרבנות בנישואין וגירושין בישראל. זו גם העמדה של הארץ". עוד כתב "היא לא התייחסה להיבט העברייני של ההצתה, אלא לביקורת שהיא ביטאה על הדת הממוסדת בישראל. לדעתי היא צודקת".
לאחר מכן נשאל שוקן האם לדעתו "שריפת מבנים היא מהלך נכון?" וזה השיב: "מי יודע? אולי כדי למחות?". ריקלין צייץ מחדש את תשובתו של שוקן והאשים אותו בתמיכה בהצתת מבנים דתיים כדי להביע מחאה".
אלא ששוקן הבהיר כבר אתמול: "אני לא מעודד שריפת כלום. מה פתאום שאעודד לשרוף? אבל אם בא אחד והצית 5-6 מוסדות דת, מעבר לעבריינות, מעניין מה זה אומר על יחסו למעורבות של המוסדות האלה בחייו?".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    צביעות השמאל
    דרומית 06/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כרגיל מותר לשמאל "הנאור" להצדיק מעשים נגד הדת בשם "הצדק". מה היה קורה אם זה היה ההיפך
    סגור
  • 2.
    בושה להגיד על ריקלין איש תקשורת
    לוגי 06/2020/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סתם בריון ימני קולני טיפש
    סגור
  • 1.
    ריקלין מצטייר כתעמולן הכפשות מטעם
    תעמולה מטעם 06/2020/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככל שההישגים בשטח של הימין הולכים ונכשלים, כך גוברת הסתת הסיבים בנוסח שמזכיר משטרים אפלים. לכאורה
    סגור