ויראלי

עידן רול קרא להפר את הסגר אם יוטל; העיתונאים זעמו: "אנרכיסט", "סכנה"

חבר הכנסת מיש עתיד טען שההחלטות שהממשלה מקבלת מונעות משיקולים פוליטיים  וספג ביקורת חריפה. נדב איל: "למתנגדי החיסונים יש ח"כ", אלעד שמחיוף: "ציוץ עצוב, אתה חבר כנסת", ליטל שמש: "חוסר אחריות"
מערכת אייס |  5
חגי סגל, נדב אייל, אלעד שמחיוף, ליטל שמש, עידן רול (צילום מתוך פייסבוק, טוויטר/עידן רול, אבישג שאר ישוב, מקור ראשון)
חבר הכנסת עידן רול מיש עתיד העלה הבוקר (ג') ציוץ שחולל סערה והקים עליו את המערכת הפוליטית – וגם את התקשורת. עיתונאים בכירים האשימו את רול באנרכיזם, הכחשת קורונה והעמדה של בריאות הציבור בסכנה.
רול קרא לציבור להפר את הסגר, במידה וזה יוטל בהמשך על ידי הממשלה, שכן לדבריו ההחלטות מתקבלות על ידה משיקולים פוליטיים בלבד: "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר", כתב. "בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית".
"תתייגו מתנגדי חיסונים ומכחישי קורונה, יש להם ח"כ, מי יודע, אולי גם מפלגה", צייץ עורך חדשות החוץ של חדשות 13 נדב איל. בהמשך האחרון מחק את הפוסט והסביר "מחקתי את הציוץ על עידן רול. באמת, אין טעם אפילו להדהד דבר כזה. הסגר הוא כישלון של מדיניות הממשלה, תוצאה של מדיניות הממשלה, וגם, בצורה מוגבלת יותר, של הכחשת קורונה, אנטי מדע ותקשורת לא אחראית. נקווה שלא יהיה הסגר".
 
שליח החדשות 12 באירופה אלעד שמחיוף זעם על הפוסט של רול וכתב " איזה ציוץ עצוב. הממשלה כשלה בטיפול בקורונה. האמון הציבורי שואף לאפס ובצדק. אבל, א׳ זו לא עילה לא לציית לחוק.  ב׳ מה הציוץ שלך תורם? איך פוליטיקה קטנה ופופוליסטית תתרום למצב? ג׳ בן אדם, אתה חבר כנסת. חוזר על מה שאמרתי מזמן, תתרכזו בלדאוג שתהיה תוכנית טובה, לא ביצירת אנרכיה".
 
"חבר בכנסת ישראל מודיע לציבור הרחב שאם יוטל סגר, כחוק, אין צורך לציית. מעבר לאמירה המבישה, זה פשוט מסוכן", טען זאב קם מתאגיד השידור בפוסט שהעלה מצדו. "זו קריאה לאנרכיה. עכשיו דמיינו את מיקי זוהר או את דודי אמסלם מודיעים לציבור שאין צורך לציית לחוק. המדינה היתה מתהפכת פעמיים תוך שעתיים. יש כאלו שמותר להם. בושה".
 
עורך "מקור ראשון" חגי סגל כתב בטוויטר כי "קשה להאמין שציוץ פרלמנטרי כה אנרכיסטי אינו מרעיד פה אמות ספים".
 
ליטל שמש מערוץ 20 צייצה "עכשיו ח״כ 'יש עתיד' קורא לאזרחים שלא להישמע להנחיות הממשלה. כמה חוסר אחריות מצד מקבלי ההחלטות עוד נספוג?".
 
עורך חדשות החוץ של כאן רשת ב' התרעם גם הוא: "אוי לגישה חסרת האחריות הזאת. אם יוטל סגר מלא, מטרתו תהיה הצלת חיים. קריאה לציבור לסרב לציית להנחיות שנועדו לעצור התפשטות, ילדותית לכל הפחות ומסוכנת", כתב. "בהחלט יש מקום לעסוק בכשלונה המוחלט של הממשלה, אבל את זה צריך לעשות בעיקר בכנסת ובתקשורת. זה הג'וב שלכם ח"כ רול".
 
עוד הוא הוסיף "באופן אישי, ממליץ לח"כ רול לנסח מחדש. אני לא מאמין שהאלקטורט שלו בעד הפרת חוק או בעד תמותה של הסבים והסבתות שלנו. יש לך עסק עם הממשלה ובצדק, אבל הוירוס לא פתוח למשא ומתן או לשביתות. זאת עקומה שחייבים להשטיח. את הציוץ הזה ישלפו נגדו לנצח כהוכחה לחוסר אחריות וחבל מאוד"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חוק יסוד הכנסת חופש האדם וחירתו מיסדות הדמוקרטיה
    שי לוזון 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחוקק לא הגדיר מהם הסעיפים הכלולים במצב חירום שבהם ניתן לבטל את החוק לכן האזרחים צודקים אין מקום להטיל סגר על פי מישחק פולטי בתי המישפט יצטרכו לחזק חוקי הדמוקרטיה" צנעת הפרט" ניפגעה לכן במדינה מתוקנת
    סגור
  • 4.
    רול ?????
    דרום השרון 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו מכיר ,קודם לא אבל כנראה תמיד היה כזה ....
    סגור
  • 3.
    קצת פחות צייתנות עיוורת להנחיות של פוליטיקאים לא תזיק. (ל"ת)
    . 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    ליטל שמש עיתונאית כמו שאני רקדנית דבקה (ל"ת)
    בואו 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בושה שיש כזה חבר כנסת, בושה וחרפה (ל"ת)
    בושה 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור