ויראלי

יאיר גולן על סמוטריץ': "רק פאשיסט יכול לקרוא לירי ללא אבחנה באזרחים"

השניים התעמתו בעקבות תיעוד תגובה רפה של צה"ל ליידוי אבנים מצד פלסטיני. סמוטריץ' אמר כי הוא מעדיף אלף סרטונים של אלאור אזריה וכי טוב שלא נבחר לרמטכ"ל, מנגד גולן הציע לו לשתות כוס מים וטען כי השתמט משרות צבאי משמעותי בשטח

אילן שניג |  7
בצלאל סמוטריץ', יאיר גולן (צילום פייסבוק/בצלאל סמוטריץ', ויקיפדיה)
עימות בתוך האופוזיציה: מימין ח"כ בצלאל סמוטריץ', שביקר את תגובת לוחמי צה"ל על יידוי אבנים לעברם מטווח אפס. משמאל אלוף במיל' וח"כ יאיר גולן שתקף את סמוטריץ' וכינה אותו רב"ט מהקריה, שמעולם לא התמודד עם הפרות סדר. 
הכל התחיל בפוסט שהעלה סמוטריץ' ובו סרטון המתעד פלסטיני שמיידה אבנים לעבר חיילי צה"ל מטווח אפס, כשלא נראית תגובה מצידם. צפו:
פלסטיני מיידה אבנים על חיילי צה"ל, מתוך הטוויטר
סמוטריץ' כתב על הסרטון הזה: "מעדיף אלף סרטונים של אלאור אזריה ולא אחד מביש ומסוכן כזה". ועל כך הגיב ח"כ גולן כשהוא 'יורד' על שירותו הצבאי של יו"ר האיחוד הלאומי: "רק רב"ט מהקריה שמעולם לא התמודד עם הפרות סדר יכול לצאת בהצהרות מהסוג הזה. רק פאשיסט יכול לקרוא לירי ללא אבחנה באזרחים. תתפללו לה' שלא סמוטריץ' יקבל החלטות על הילדים שלכם".
יאיר גולן ענה לו בחריפות: "בצלאל אני מציע שתשתה כוס מים ותירגע. ביטחון ישראל הוא עסק מורכב וחשוב שלך ידידי אין מושג ירוק בו. אתה גיבור גדול בציוצים. בציוצים קל. בשטח, שממנו השתמטת. המציאות קשה יותר".
וגם סמוטריץ' לא נותר חייב ואמר את המילה האחרונה בעימות הזה: "אופס… לא יודע. התהליך שאני מזהה הוא עוד ועוד אימהות לחיילים שמבינות מי היה יכול להיות כאן בטעות רמטכ"ל וכמה היה יכול להיות כאן גרוע. הן שותות עכשיו מים ורגועות הרבה יותר".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ועדת חקירה
    יובל 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייך אחד כזה היגיע להיות סגן הרמטכ"ל. לא להאמין כמה רקובה המערכת. חידלון והתרפסות למי שבא לרצוח אותך. אם היה מגיע היום שאהובי נפשו של יהיר גולן הי ושולטים פה הוא היה ראשון על המאכלת!!!! ידידנו הערבים שונאים יותר מכל חנפנים ורכי לב.
    סגור
  • 5.
    נראה אותו מתנהג ככה מול שוטרים אמריקאים... (ל"ת)
    למה לא ירו בו גומי? 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בגלל קצינים כמו גולן נהרגים חיילינו
    ארצי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אף אחד לא אמר שהחיילים צריכים לירות ללא אבחנה, אבל מצב שבו חיילנו מותקפים מטווח אפס ואינם מגיבים הוא בושה, בושה שמגבירה את התקיפות ותצוגת רפיסות שמביאה להתקפות נוספות ולהרג חיילים. חובה על החיילים לירות במצב כזה
    סגור
  • 3.
    תגובת החיילים
    רפאל 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החכמים יודעים לתת עצות מרחוק.תצאו לשם ואחר כך נראה אותכם לוחצים מהר על ההדק.
    סגור
  • 2.
    ועדיין צריכה להיות תגובה מצד החיילים
    גל 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם לא אמורים לספוג את זה, ושזה עוד יתועד. זה נתפס אצל אויבנו כחולשה, לא כחוזק, להימנע מפגיעה באזרחים לא חמושים, כאשר יש הבדלי כוחות משמעותיים. ותגובה לא ראויה, כמובן, הייתה משמשת כנשק הסברתי נגד ישראל, על תקיפת אזרחים "חפים מפשע".
    סגור
  • 1.
    מעדיף גולנים מאשר סמוטריץ שיושב בקריה. (ל"ת)
    משה 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • בגלל אנשים כמו גולן מתים חיילים ואזרחים (ל"ת)
    ארצי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור