ויראלי

כיצד מטוש ואמא מתחברים יחד? אלה המילים שעשו לישראלים את השנה

לכבוד יום העברית תשפ"א האקדמיה ללשון העברית מפרסמת את תוצאות ההצבעה על מילת השנה ועל המילים האהובות ביותר על הישראלים. אז מהי מילת הסלנג האהובה ביותר? ואיזו מילה הישראלים לא יכלו להעביר את השנה בלעדיה?

ארנולד נטייב |  1
תקופת הקורונה (צילום פלאש 90/ מירים אלסטר)
האקדמיה ללשון העברית פרסמה היום (שלישי), את המילים האהובות ביותר על הציבור הישראלי לשנת 2020. אלפי ישראלים הצביעו בשבועות האחרונים ובחרו את המילים האהובות.
האקדמיה פרסמה את המילים על פי שש קטגורוית שהציבור היה צריך לבחור: המילה האהובה, מילת השנה, המילה המצחיקה ועוד. איך אפשר שלא? המילה האהובה ביותר השנה על הישראלים היא המילה 'אמא', במקום השני נמצאת המילה אהבה ובמקום השלישי משפחה.
מילת השנה לא פחות ממפתיעה, כאשר הישראלים בחרו את המילה 'מטוש' כדי לייצג את השנה בצורה הטובה ביותר עבורם. במקומות השני והשלישי עולים עוד נושאים מקטגוריות הקורונה, כאשר מיד אחר כך נמצאת המסכה שעד לפני פרוץ הקורונה הישראלים הכירו אותה רק בפורים ובמקום השלישי המילה בידוד.
המילה המצחיקה של השנה היא לא פחות מאשר המילה 'פופיק', במקום השני נמצאת המילה גומץ (בור, שקע) ובמקום השלישי נמצאת המילה זרבובית שזו הפיה של הקומקום או קנקן. החידוש האהוב על הישראלים הוא החידוש למילה 'קולולולו', שמעתה יש לקרוא לזה צהלולים, המילה הסכת שניתנה לפודקאסט ו-חמרמורת שניתנה למילה הנגאובר.
מילת הסלנג האהובה על הישראלים, או יותר נכון מילת העגה היא 'סבבה', מיד אחריה מגיעה המילה יאללה ולבסוף המילה שתכלס אי אפשר בלעדייה: ת'כלס. המילות הנדירות של השנה הן: אורלוגין - שעון גדול, שדמה - שדה תבואה ואשמורת - חלק מהלילה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המילים האהובות בבלפור: כתב אישום, פסי-כו-לו-גית ופוסיקט
    המינגוויי 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ככה זה כשנהנים.
    סגור