ויראלי

מאסק חגג, ספינת החלל התפוצצה: ניסיון השיגור השלישי של ספייסשיפ SN10 כשל

"החללית נחתה בחתיכה אחת!" צייץ מנכ"ל ספייס אקס בהתלהבות, שלוש דקות לפני שהיא עלתה באש. ובכל זאת, מדובר בצעד קטן נוסף של המיליארדר בדרך למאדים
רועי בהריר-פרל |  2
אילון מאסק, טוויטר (צילום טוויטר/ אילון מאסק, pixabay)
החגיגות של מנכ"ל טסלה וספייס אקס, המיליארדר אילון מאסק, היו מוקדמות מדי: שלוש דקות לאחר שצייץ בטוויטר "ספינת החלל SN10 נחתה בחתיכה אחת!", החללית החלה לעלות באש על הקרקע והתפוצצה. כן, גם הניסיון השלישי של דגם זה, שנבנה על ידי ספייס אקס במטרה לטוס לירח ולמאדים, לא לגמרי צלח, אבל הוא בהחלט היה הכי קרוב לכך.
האבטיפוס הראשון של ספינת החלל, המכונה בפשטות "סטארשיפ", התרסק בדצמבר אשתקד, סמוך להמראה. השני התרסק בחודש שעבר (פברואר) לקראת הנחיתה במיקום שבו נחת האבטיפוס האחרון - בוקה צ'יקה שבטקסס, ארצות הברית.
ספינת החלל של מאסק וספייס אקס אמורה לשגר לחלל בני אדם, לווינים ולמטענים כבדים - תחילה, להקפה סביב כדור הארץ ובהמשך, כאמור, לנחיתה על הירח ובשאיפה גם על מאדים. הטיסה הראשונה שלה לחלל מתוכננת לסוף 2021. אחד הנוסעים הראשונים בה צפוי להיות המיליארדר היפני יוסקו מאזאווה, שייצא, על פי הבטחתו של מאסק, לטיסה סביב הירח בשנת 2023.
מיותר לציין כי למרות ההצלחה המוגבלת של הניסיון השלישי (והפדיחה הקלה בחגיגות המוקדמות מדי), מאסק להוט ביותר להשלים את הפרויקט ובכך להגשים את מטרתו להפוך את תיירות החלל לנגישה יותר. לדבריו, מה שגרם להתלקחות החללית על הקרקע היה לחץ נמוך מדי במיכל גז הדלק הסילוני - מה שהביא לנחיתה מהירה מדי. בינתיים, מאסק מתגאה בכך ששלב ההמראה עבר בהצלחה: אמש, לאחר התפוצצות ספינת החלל, הוא צייץ "מאדים, אנחנו מגיעים".
 
במקביל, המיליארדר הפרובוקטיבי חשף אמש, בסדרת ציוצים, כי הוא מתכוון להקים עיר חדשה בטקסס שתיקרא "סטאר בייס" ותמוקם סביב אתר השיגורים של ספייס אקס. יום אחד, אולי, תהיה לה גם עיר תאומה במאדים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    Starship לא spaceship
    סבתא שלכם כשלה 03/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקביל להסתכל על אחד הנסיונות של האחים רייט ככשלון. העובדה שהחללית הצליחה לבצע את התמרון לנחיתה רכה עבד (גם אם התפוצצה אחרי 8 דקות) זו הצלחה מסחררת. החובבניות הממוצעת חוגגת כאן.
    סגור
  • 1.
    עם כותרת כזאת איך אתה כתב חלל? (ל"ת)
    מ 03/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור