ויראלי

מהדורת חדשות 12 לא סופרת את החוקים? "התעלמות מוחלטת"

בטורו בוואלה!. טען דוד ורטהיים כי: "בחדשות 12 בוחנים את רף הסבלנות של הרגולטור שכן בשבוע שעבר לפחות כמעט כל המהדורות הסתיימו אחרי 21:15 וניצלו את שלוש דקות החריגה שמאפשרת הרשות, על כל דבר אפשר לשאול למה צריך רגולטור"
מערכת ice |  2
דני קושמרו, יונית לוי (צילום יחצ קשת חדשות 12)

המהדורות האחרונות של חדשות 12 לא הסתיימו במועד שהן אמורות על פי החלטת הרשות השנייה, ב-21:15, אלא חרגו בכמות דקות לא מועטה. בטור לוואלה! עורך התרבות דוד ורטהיים טען מה הסיבות לכך.

בין היתר טען ורטהיים: "אחרי מספר ימים של "היענות" להנחיה, נראה כי בחדשות 12 בוחנים את רף הסבלנות של הרגולטור שכן בשבוע שעבר לפחות כמעט כל המהדורות הסתיימו אחרי 21:15 וניצלו את שלוש דקות החריגה שמאפשרת הרשות. בנוסף, אחת המהדורות חרגה אף יותר והסתיימה לקראת 21:30 - תוך התעלמות מוחלטת מהכללים. גם בסוף השבוע, במהדורת אולפן שישי וחדשות סוף השבוע של קשת 12, המהדורות ארכו כשעה וחצי - אולם במקרה זה הם התבססו ככל הנראה על פרצה בכללים, שכן תכניות החדשות בסוף השבוע נמצאות תחת קטגוריה של "מגזין" ועל כן מוחרגות".
 



"על כל דבר אפשר לשאול למה צריך רגולטור. מדינת ישראל החליטה שלמהדורת חדשות יש השפעה מאד גדולה על דעת הקהל, ויש פה לצערי הרב כמעט דואופול של קשת ורשת", אמרה שמאלוב ברקוביץ'. "לקשת יש רייטינג כל כך גבוה ומהדורות החדשות מאבדות צופים ואנחנו רואים את זה, לצערי הרב. ואני אומרת לצערי כי זה אינטרס שלנו שתהיה להם איתנות פיננסית. אבל אני לא מבינה מה הייתה האסטרטגיה שלהם לעשות קמפיין כל כך חזק לערוץ 14. הם עשו להם את ההשקה. אני כאשת שיווק לא הייתי עושה דבר כזה. בכלל, יש הפרדה מבנית בין החדשות לבעלי עניין, ובעל עניין לא אמור להשפיע על החדשות בגלל האינטרס הכלכלי, ושם היינו".

לסיום כתב: "בתשובה לשאלה אם ההנחיה תיושם, שכן השר יועז הנדל - הנחשב פחות לעומתי לקשת - הוציא מכתב שדרש לבדוק את השקיפות בהליך קבלתה, אמרה שמאלוב ברקוביץ': "במידה וההחלטה תמוסמס, צר לי מאד עבור הציבור שזו המועצה שתתחלף. עשינו דיונים מאד מעמיקים שלקחו בחשבון את השיקולים המקצועיים ואת האינטרס הציבורי. אני יודעת מה זה טלוויזיה - הקמתי ערוץ טלוויזיה - ואני מבינה שצריך להיערך, לכן עשינו מהלך הדרגתי ונמשיך לבחון את הדברים, ונראה, יכול להיות שמהדורה אפילו תתקצר יותר".
מחדשות 12 טרם התקבלה תגובה. את תגובת הרשות השנייה לא ניתן היה להשיג.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לשדר חדשות משעה 8 בערב עד 9 בערב (ל"ת)
    רונרון 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שמים פס
    רובי 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערוצים 12,13 לא עומדים בהחלטה ומסיימים תמיד אחרי 21:15,עושים מה שהם רוצים
    סגור